استاندار کرمانشاه:

شعار ورزش برای ورزش تنها یک شعار دروغین از سوی کشورهای غربی است

«صحرایی» گفت: شعار ورزش برای ورزش تنها یک شعار دروغین از سوی کشورهای غربی است و وقتی ورزشکاری کفش طلای فوتبال را می‌گیرد و آن را به کودکان فلسطینی تقدیم می‌کند، او را از دریافت جایزه کفش طلا در سالهای بعدی محروم می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 17October 2024

شعار ورزش برای ورزش تنها یک شعار دروغین از سوی کشورهای غربی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی در مراسم تجدید میثاق مسئولین و جامعه ورزش استان با شهدا در محل یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان کرمانشاه، با اشاره به شعارهای فریبنده حقوق بشری کشورهای غربی، اظهار داشت: درحالیکه این کشورها شعار ورزش برای ورزش را می‌دهند که در فلسطین تاکنون نزدیک به ۵۰۰ ورزشکار شهید شده‌اند. 

وی با بیان اینکه شعار ورزش برای ورزش به این معناست که ورزشکاران اخلاق، جوانمردی و وجدان خود که از ارزش‌های مهم بشری و مورد تاکید دین ما است را کنار بگذارند، بیان کرد: زمانی که در یک مسابقه مانند فوتبال یکی از بازیکنان رقیب به علت مصدومیت روی زمین می‌افتد، بازیکنان مقابل توپ را بیرون می‌زنند تا به بازیکن مصدوم حریف رسیدگی شود، اما امروز در دنیا می‌بینیم حدود ۵۰۰ ورزشکار فلسطینی تکه پاره شده‌اند، ولی بازی جوانمردانه در دنیا تعطیل شده و می‌گویند ورزش را سیاسی نکنید. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: امروزه هزاران انسان بی‌گناه در فلسطین که بین آنها ده‌ها ورزشکار، خبرنگار و... است به شهادت رسیده‌اند، اما می‌گویند بگذارید ورزش برای ورزش باشد و چنین مسائلی را وارد آن نکنید. ما انسان و مسلمانیم و نباید نسبت به این جنایات بی‌تفاوت باشیم. 

صحرایی با تاکید براینکه شعار ورزش برای ورزش تنها یک شعار دروغین از سوی کشورهای غربی است، افزود: وقتی ورزشکاری کفش طلای فوتبال را می‌گیرد و آن را به کودکان فلسطینی تقدیم می‌کند، او را از دریافت جایزه کفش طلا در سالهای بعدی محروم می‌کنند. از سوی دیگر زمانی که بین روسیه و اوکراین جنگ در گرفت، ورزشکاران روس را از حضور در بسیاری از میادین ورزشی محروم کردند و این همان سیاسی کردن ورزش است. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۵۰ هزار انسان در این عالم کشته شده‌اند، اما ورزشکاران رژیم صهیونیستی را محروم نمی‌کنند و می‌گویند ورزش را سیاسی نکنید. 

وی در پایان به ورزشکاران کرمانشاه پیشنهاد داد، یک کارزار در حمایت از مردم فلسطین راه اندازی کنند. 

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار