با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

موانع واگذاری زمین به ایثارگران استان قزوین بررسی شد

جلسه پیگیری واگذاری زمین به ایثارگران جهت رفع مشکل مسکن این عزیزان، با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹ - 17October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، جلسه پیگیری واگذاری زمین به ایثارگران با حضور «حجت‌الله امانی» مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، «میثم اروز» مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد استان قزوین، «مهدی رجحانی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، «وهاب میزانی» مدیرکل راه و شهرسازی و «فرهاد سبحانی» مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه، مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: در متن اساسنامه و فرمان ۱۰ ماده‌ای امام خمینی (ره) مبنی بر تامین زمین و مسکن برای ایثارگران علاوه بر رسیدگی رفاهی این قشر معظم و ابلاغ قانون ایثارگری به ویژه در دهه ۶۰، هنوز مشکل تامین مسکن این عزیزان برطرف نشده است.

وی افزود: بیش از ۴۰ سال از جنگ می‌گذرد و امروز نباید ایثارگری متقاضی زمین و مسکن باشد، اما همچنان در رفع این مشکل دچار چالش هستیم.

امانی گفت: با حضور مهندس سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بنیاد تاکید شد که در استان‌ها از ظرفیت‌ها و امکانات مختلف استفاده شود تا مشکل زمین و مسکن ایثارگران برطرف گردد.

این مقام مسئول افزود: در سال‌های گذشته، تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد و استانداری قزوین مبنی بر واگذاری زمین به یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر منعقد شد، اما امروز فقط یکصد و ۴۲ زمین به ایثارگران واگذار شده است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ادامه داد: امروز با حضور مجدد مهندس اوحدی، تلاش مضاعف در پیگیری این واگذاری زمین آغاز شده تا در سریع‌ترین زمان به نتیجه برسد.

وی گفت: هر شهرستان در استان قزوین ظرفیت و امکاناتی دارد که با استفاده از آنها، می‌توان مشکل تامین زمین را برطرف کرد.

در ادامه مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد کشور گفت: در سال ۱۳۹۹ تفاهم‌نامه که بین بنیاد و استانداری قزوین جهت واگذاری زمین به یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر منعقد شد، بعد از گذشت ۴ سال، هنوز اتفاق خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.

این مقام مسئول گفت: دو هزار و ۵۰۰ ایثارگر مشمول ماده ۷ هستند، اما هنوز واگذاری زمین به این عزیزان صورت نگرفته است.

اروز ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ابلاغ شده و امروز بیش از ۲۰ سال گذشته، اما هنوز واگذاری زمین که حق ایثارگر است، انجام نشده، که این روند مطلوب نیست.

در ادامه جلسه فوق، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بر واگذاری زمین به جامعه ایثارگران تاکید کرد و گفت: انجام این مهم، حق قانونی ایثارگران است و باید در سریع‌ترین زمان محقق شود.

در ادامه این جلسه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در ۳ سال گذشته مشکلات فراوانی در واگذاری و پروژه‌های زمین‌های استان قزوین وجود داشت، طی این مدت تلاش شد تا این مشکلات کمتر شود.

وی با بیان اینکه مسکن و اشتغال مشکلات اولیه کشور و همچنین استان قزوین است، افزود: برای رفع هر کدام از این مشکلات، راهکار‌های مختلفی استفاده شده تا برطرف شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش می‌شود در واگذاری زمین بین ایثارگران عدالت رعایت شود تا هر ایثارگری به یک میزان ارزش ریالی، زمین دریافت کند.

در ادامه این جلسه، مسئولان پیرامون نحوه واگذاری زمین به جامعه ایثارگران با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها