مسئول بسیج علمی پژوهشی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

برگزاری شانزدهمین جشنواره جهادگران علم وفناوری در بام ایران

محمد جواد تجویدی از برگزاری شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری خبرداد و گفت: علاقه مندان می‌توانند تا ۷ آبان آثار خود را جشنواره ارائه دهند.
کد خبر: ۶۹۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰ - 17October 2024

برگزاری شانزدهمین جشنواره جهادگران علم وفناوری در بام ایرانبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ پاسدار محمد جواد تجویدی صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به تبیین گوشه‌هایی از عملکرد سازمان بسیج علمی و پژوهشی در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.

تجویدی گفت: شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با همت سازمان بسیج علمی پژوهشی و با همکاری پارک علم و فناوری، دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری با هدفِ امیدآفرینی و خودباوری بخصوص در بین جوانان، شناسایی و ارایه استعداد‌ها و ظرفیت‌های نخبگی استان و احصای مشکلات و موانع پیش روی حرکت دانش بنیانی استان و پیگیری و رفع موانع در دو بخش برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان طرح ها، ابداعات، اختراعات، ایده‌های فن آ ورانه با موضوع «صنعت، دانشگاه، تولیددانش بنیان، کارآفرینی» با الویت مسئله محوری و همچنین فراخوان محصولات و اختراعات و دستاورد‌های علمی اشخاص حقیقی و حقوقی مراکز علمی دانشگاهی، آموزشکده ها، مدارس، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی تحقیقاتی، ارگان‌ها و ادارات در بخش نمایشگاهی از بخش‌های این جشنواره به شمار می‌روند.

تجویدی خاطرنشان کرد: در این جشنواره از سرآمدان علم و فناوری و الگوساز در بین آحاد جامعه به خصوص جوانان تجلیل می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند حداکثر تا تاریخ هفتم آبان ماه سال جاری، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

تجویدی گفت: برای ارسال آثار علاقه مندان می‌توانند؛ ابتدا وارد سامانه http://jahadgaran.chbstp.ir شده و پس از ثبت نام در سامانه فرم تکمیل شده را به ادمین کانال fanjuya در بستر پیامرسان ایتا ارسال کنند.

وی در خصوص امتیازات شرکت در جشنواره نیز اظهار کرد: به تمام کسانی که ایده/طرح/اختراع آنها در جشنواره پذیرش شود، گواهی حضور در جشنواره اهدا خواهد شد.

تجویدی افزود: درا ین جشنواره به صاحبان سه ایده برتر و سه اختراع برتر جوایز نفیس نقدی پرداخت می‌شود و کلیه طرح‌ها /ایده ها/اختراعات توسط هیئت داوران و کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌گردد و به ۳۵ طرح/ایده/اختراع جهت تکمیل و ارائه نمونه آزمایشگاهی از مبلغ یک تا ۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض به عنوان حمایت مادی پرداخت خواهد شد.

 مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: طرح‌هایی که دارای سطح بالاتری می‌باشند جهت حمایت به سازمان بسیج کشور ارسال و پس از ارزیابی با توجه به سطح بندی انجام شده از مبلغ ۱۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان در صورت واجد شرایط بودن کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

تجویدی گفت:به اختراعی که به صورت عینی بوده و قابل نمایش بوده در صورت پذیرش در بخش نمایشگاهی در صورت حضور، ضمن شامل شدن در امتیازات فوق الذکر تا مبلغ یک میلیون تومان به هر اختراع اهدا خواهد شد.

وی افزود: مشاوره رایگان در صورت نیاز و با استفاده از اساتید هیئت علمی در اختیار مخترعین قرار خواهد گرفت و تمام شرکت کنندگان در صورت تمایل می‌توانند به عضویت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان پذیرش شوند.

تجویدی تصریح کرد: شرکت کنندگان در صورت علاقه‌مند بودن می‌توانند با پروژه‌های علمی این مرکز به صورت قراردادی مشارکت داشته باشند.

وی در پایان گفت: اختراعاتی که به مرحله سرمایه گذاری رسیده باشند سازمان بسیج علمی پژوهشی تا سقف ۲۰ میلیارد تومان به صورت مشارکت در سود حمایت می‌نماید.

گفتنی است؛ شرکت کنندگان جهت تکمیل پروژه‌های خود می‌توانند از فضا‌های موجود مراکز رشد سازمان بسیج علمی پژوهشی استان چهارمحال و بختیاری استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار