برگزاری ششمین جشنواره موسیقی و سرود بسیج در قزوین

ششمین جشنواره موسیقی و سرود سازمان بسیج هنرمندان قزوین در سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰ - 17October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، فراخوان ششمین جشنواره موسیقی و سرود سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین با هدف جذب حداکثری استعدادهای جوان، شناسایی، ساماندهی و حمایت از استعدادهای خالقِ آواز جمعی از جمله سرود و همسرایی، ایجاد امکان حضور استعدادها فردی و جمعی در مجامع، برنامه‌ها، جشنواره‌ها و مراسم و همفکری برای گسترش و تحکیم حرکت‌های هنرمندانه از طریق سرود در منطقه و جهان منتشر شد.

بخش‌های جشنواره شامل آکاپال اجرای زنده، بدون ساز و هرگونه آهنگ ضبط شده، سرود و کُر همسرایی یک یا چندصدایی با همراهی آهنگ ضبط شده و تک آهنگ با کالم در گونه‌های دستگاهی، نواحی، مُدال تلفیقی به همراه آهنگ ضبط شده است.

جشنواره در بخش‌های آکاپال، سرود و کر بر آواز جمعی و بدون تکخوان است و در بین آثار، اولویت با گروه‌هایی است که به‌صورت آکاپلّا اجرا داشته باشند همچنین آثار ارسالی باید دارای شناسنامه از جمله مواردی چون نام شاعر، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازندگان، همسرایان و سایر مشخصات باشند.

دبیرخانه جشنواره در بسیج هنرمندان استان قزوین از هر بخش آکاپلّا، سرود و تک آهنگ، یک گروه یا یک اثر را به‌عنوان منتخب و در جمع سه گروه را به دبیرخانه کشوری معرفی می‌کند و مدت‌زمان هر اثر باید بین ۲ تا ۵ دقیقه باشد.

از دیگر نکات مهم جشنواره این است که آثار ارسالی به‌صورت تصویری تا حجم ۱۰۰ مگابایت، از اجرای زنده و بدون دست‌کاری ماشینی، نرم‌افزاری – سخت‌افزاری باشد، تمام رده‌های سنی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، گروه‌های سرود و آکاپلّا با تعداد ۵ تا ۱۰ نفر بدون تفکیک جنسیتی می‌توانند شرکت کنند، هیئت انتخاب، می‌تواند یک گروه و یک اثر را به‌عنوان برگزیده و شاخص از بین تمام گروه‌ها و آثار شرکت‌کننده هم معرفی می‌کند.

محورهای موضوعی جشنواره شامل موضوعاتی از جمله فلسطین، شهدا، شعار سال، بسیج و آزاد خواهد بود و زمان برگزاری جشنواره استانی تا ۳۰ آبان ۱۴۰۳ و جشنواره کشوری ۲۰ الی ۳۰ آذر ۱۴۰۳ است و به نفرات برگزیده در استان تندیس، لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضو در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی honarmoteali@gmail.com یا فضای مجازی ایتا به شماره ۰۹۹۳۶۵۰۲۶۳۳ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار