فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج):

جریان بزرگ اربعین، تحقق آرزوی شهداست

سردار «رفیعی آتانی» گفت: شهدا با آرزوی باز شدن مسیر کربلا به جبهه رفتند و در وصیت نامه های خود به آن اشاره کردند و پیاده روی اربعین آرزوی محقق شده شهداست.
کد خبر: ۶۹۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ - 17October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین در مراسم تجلیل از ایثارگران سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: عاشورایی‌ترین، ناب‌ترین و استثنایی‌ترین لحظه‌های دفاع مقدس را رزمندگان قزوینی رقم زدند. بسیاری از آنها متولد ۱۳۴۵ بودند و سال ۶۵ در ام الرصاص به شهادت رسیدند. 

وی تصریح کرد: شهیدان کربلای ۴ قزوین پاره‌های تن ما در ام الرصاص هستند. در کربلای ۴ بنا به گفته تحلیلگران و نویسندگان دفاع مقدس با عدم فتح مواجه شدیم، اما متعاقب آن فتح عظیم کربلای ۵ را رقم زدیم. همه اینها بهانه است تا رزمندگان که بندگان شایسته خدا هستند اوج تربیت دینی و هنر خود را به رخ جهانیان بکشانند. سید الشهدا برای دفاع از دین جدش و اصلاح امت قیام کرد، سید الشهدا وقتی که به قتلگاه رفت می‌دانست که در برابر لشگر هزاران نفری دشمن امکان پیروزی فیزیکی وجود ندارد بلکه با شناخت کامل برای تربیت امت حاضر شد.

سردار رفیعی آتانی تاکید کرد: ملت ایران ۱۴۰۰ سال است پای حرف اباعبدالله (ع) ایستاده است، امام معصوم تا لحظه آخر از تربیت امت پشیمان نشد، وقتی علی اصغر را روی دستانش گرفت کودک شش ماهه نه شمشیرزن بود و نه شمشیری در دست داشت بلکه وقتی طلب آب کرد تا نشستن تیر سه شعبه بر گلوی طفل شش ماهه گفت؛ شاید دل یک نفر لرزید و از عمل خود پشیمان شد و دقیقا شهیدان کربلای ۴ بر مبنای مکتب عاشورا عمل کردند.

فرمانده سپاه استان قزوین اظهار داشت: امیدوارم برج نوری را در گمرک خرمشهر بسازیم و یادمانی از شهدای قزوینی برپا داریم و به جهانیان اعلام کنیم که چه حماسه‌ای فرزندان ما خلق کردند. هر جنگی تلفات، خون، آتش و ویرانی به همراه دارد. جنگ جهانی اول و دوم هیچ مبنایی جز جهان گشایی و طمع قدرت نداشت لذا کسی تمایل ندارد که درباره آن سخن بگوید و حتی کشور‌های درگیر جنگ به آن نمی‌پردازند.

سردار آتانی افزود: بعد فیزیکی جنگ‌ها مانند جنگ عراق، سوریه، لبنان و غزه تمام می‌شود، اما آن تفکر و اندیشه‌ای که اراده‌های پولادین برای دفاع خلق کرده، به نسل‌های مختلف انتقال یافته و تبدیل به یک فرهنگ می‌شود و مردم قزوین باید به سراغ فرزندانشان در ام الرصاص بروند. 

وی تشریح کرد: شهدا در وصیتنامه خود با آرزوی زیارت کربلا به میدان رفتند و حضور مردم در اربعین آرزوی محقق شده شهداست. همان مردم عراق که توسط حزب بعث برای نبرد با ایران تجهیز شده بودند امروز از شما میزبانی و پذیرایی می‌کنند این مسیر شهداست که برای ما محقق شده است. در کربلای ۴، هفده رزمنده دو برادر حضور داشتند که برخی‌ها برادرشان شهید شد و خودشان برگشتند و یا هر دو برادر به شهادت رسیدند.

سردار رفیعی آتانی در پایان تصریح کرد: شهید کاظمی و سلیمانی همواره نسبت به فرهنگ شهدا می‌فرمودند؛ «شهیدانه باید زیست تا شهید شد» وقتی شما در میدان هستید، خدمت به خلق خدا می‌کنید در حقیقت شهیدانه زندگی می‌کنید. سعی کنید تمام برنامه‌هایتان را با نام یک شهید شاخص پیوند بزنید و تصاویر آنها را در دفتر کار، ساختمان‌ها و اماکن نصب کنید تا همواره به یاد آنها باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها