کارگاه آموزش مصاحبه تاریخ شفاهی و خاطره نگاری در خرم آباد برگزار شد.

از سوی خانه روایت ماه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان لرستان کارگاه دو روزه آموزش مصاحبه تاریخ شفاهی و خاطره نگاری روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه در خانه معلم شماره ۲ شهر خرم آباد بر گزار شد
کد خبر: ۶۹۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸ - 18October 2024

کارگاه آموزش مصاحبه تاریخ شفاهی و خاطره نگاری در خرم آباد برگزار شد.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، از سوی خانه روایت ماه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان لرستان کارگاه دو روزه آموزش مصاحبه تاریخ شفاهی و خاطره نگاری روز (پنج شنبه) در خانه معلم شماره ۲ شهر خرم آباد برگزار شد.

این کارگاه با حضور بیش از ۴۰ نفر از پژوهشگران عرصه روایت، تاریخ شفاهی آغاز شد و شرکت کنندگان آموزش‌ها را بر اساس سرفصل‌های آموزشی توسط استاد اسماعیل هاشم آبادی فرا گرفتند. لازم به ذکر است، مبانی تاریخ شفاهی، رصد و سوژه‌یابی، آمادگی برای یک مصاحبه خوب و طراحی سوال و مدیریت مصاحبه از جمله سرفصل‌های آموزشی این کارگاه بود. این کارگاه در دو نوبت صبح و عصر در خانه معلم شماره ۲ خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مدرس کارگاه؛ استاد اسماعیل هاشم آبادی در حاشیه برگزاری کارگاه تاریخ_شفاهی و خاطره_نگاری گفت: اهمیت و ضرورت توجه به تاریخ شفاهی در هر جامعه‌ای نیاز است.

 وی تصریح کرد: امروزه از طریق تاریخ شفاهی میتوان بخشی از حوادث و وقایعی را که در جایی ثبت نشده است به دست آورد.

وی اضافه کرد: عصر حاضر نگارش و گردآوری تاریخ شفاهی جایگاه ویژه‌ای یافته و بعنوان یکی از روش‌های مهم پژوهش تاریخی مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است.

وی در ادامه به سرفصل‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: مبانی تاریخ شفاهی، رصد و سوژه‌یابی، آمادگی برای یک مصاحبه خوب و طراحی سوال و مدیریت مصاحبه از جمله سرفصل‌های آموزشی این کارگاه دو روزه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها