زارعی: صحنه غزه و لبنان عملیات پدافندی غرب در مقابل انقلاب اسلامی است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنچه امروز در غزه و در لبنان مشاهده می‌کنیم، عملیات پدافندی آمریکا و کشورهای غربی در مقابل انقلاب اسلامی است؛ این کامل‌ترین کلمه‌ای است که می‌شود در توصیف این درگیری‌ها و جنگ‌ها بیان کرد.
کد خبر: ۶۹۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰ - 18October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل منطقه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به وضعیت منطقه، اظهار داشت: این روزها، روز‌های حساسی بر ملت منطقه می‌گذرد و جنایتکار‌های رژیم صهیونیستی با همه ظرفیت‌هایی که دنیای غرب در اختیار او قرار داده و از هیچ چیزی برای توسل آن به جنایات بی‌سابقه دریغ نکرده، امت اسلامی را مورد تهاجم قرار داده و از طرفی هم دفاع جانانه امت در دفاع از فلسطین و امت، به نحو بسیار بارز و برجسته‌ای در جریان است.

زارعی: صحنه غزه و لبنان پدافند غربی‌ها در مقابل انقلاب اسلامی است

وی افزود: آنچه امروز در غزه و در لبنان مشاهده می‌کنیم، عملیات پدافندی و دفاعی آمریکا و کشور‌های غربی در مقابل انقلاب اسلامی است؛ این کامل‌ترین کلمه‌ای است که می‌شود در توصیف این درگیری‌ها و جنگ‌ها بیان کرد.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: «موشه دایان» نخست‌وزیر اسبق و ملعون رژیم غاصب، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک جمله معروفی دارد و می‌گوید که با وقوع انقلاب اسلامی، زلزله‌ای در ایران شد که خاورمیانه را خواهد لرزاند و به دنبال آن دنیا خواهد لرزید.

زارعی ادامه داد: حدود سه سال پیش نیز، معاون سرویس جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) در یک عبارتی که در یک مقاله‌ای تحت عنوان سقوط اسرائیل در هاآرتص به چاپ رسید، عبارتی دارد که می‌گوید ما کلیه عوامل بقاء خود را از دست داده‌ایم، این اعتراف آنها به وضعیتی است که در آن قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: بنابراین آنچه که ما امروز در این صحنه حساس منطقه شاهد هستیم، به معنای واقعی کلمه جنگ سرنوشت اسلام و غرب و اسرائیل، تنها صحنه اول این جنگ است، اما این صحنه در پیشانی و مقدمه، نزاعی است که جهان غرب علیه جهان اسلام به راه انداخته است.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: «مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با سفرای اروپایی، اخیراً یک جمله‌ای دارد که بسیار مهم است؛ او می‌گوید اگر ما در خاورمیانه باشیم، در قدرت خواهیم بود و اگر در خاورمیانه نباشیم، در دنیا نیستیم، ما در حوزه فرهنگی و انسانی شکست خورده‌ایم و فرهنگ آسیایی (فرهنگ اسلام) است و فرهنگ آسیایی دارد جهان را می‌گیرد.

زارعی اظهار کرد: بنابراین غرب خودش را در یک وضعیت درگیری مرگ و حیات در مواجهه با امواج اسلام در سطح بین‌الملل می‌بیند؛ کما اینکه نتانیاهو در جلسه اخیر سران اروپا در بروکسل می‌گوید اگر قرار است اسرائیل از بین برود، باید اتفاقات بزرگی در دنیا بیفتد، یعنی می‌گوید که ما به سادگی صحنه را ترک نمی‌کنیم و اگر بنای بر ترک صحنه باشد، دنیا را با خودمان به کام درگیری و جنگ می‌کشانیم، این ماهیت اسرائیل و ماهیت جنگی است که ما در آن قرار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در کنار این مسئله، بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز یک عبارتی دارد که اخیراً تکرار کرد و قبلاً هم بیان کرده بود و گفت که اگر اسرائیل نبود، ما امروز باید آن را به‌وجود می‌آوردیم، یک روزنامه صهیونیستی نیز می‌گوید اسرائیل چوب بلند غرب در منطقه است.

کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: بنابراین بحثی که امروز غرب در دفاع و حمایت و پشتیبانی مطلق از اسرائیل می‌کند، از نظر آنها فرماندهی و مدیریت جنگی است که این جنگ برای او در شرایط تغییر و تحولات جهانی، جنگی اساسی، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

زارعی با بیان اینکه این روز‌ها کار‌های دیگری هم صورت می‌گیرد که ماهیت این نزاع را برای ما مشخص می‌کند، گفت: همین چند روز گذشته، شورای اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس جلسه مشترکی در بحبوحه زمانی که اسرائیلی‌ها شدیدترین جنایات را علیه فلسطین فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها و در واقع علیه امت اسلامی انجام داده است، برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: می‌بینیم که سران خودفروخته منطقه در جلسه با سران اتحادیه اروپا فلش حمله را به سمت جمهوری اسلامی می‌گیرند و ادعای اراضی علیه ایران را مطرح می‌کنند، در واقع این اعلامیه مشترک نشان داد که پشت صحنه جبهه اسرائیل و جنایاتی که علیه مردم فلسطین و لبنان به راه انداخته شده، چه کسانی هستند. بعضی‌ها نقش خودشان را خیلی آشکار بیان نمی‌کنند، اما این مسائل وضع آنها را برملا می‌کند.

کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه سکوت و بی‌عملی دولت‌های عربی در برابر جنایاتی که علیه ساکنان سنّی فلسطین و غزه طی یک سال گذشته انجام شده همنوایی با جبهه‌ای بود که نقش ضدیت با اسلام و مسلمین را مشخص می‌کرد، با طرح این سؤال که سیاست آمریکا در جنگ غزه و لبنان، چیست؟، گفت: آن چیزی که از اظهارات بایدن و بقیه مقامات آمریکایی مشخص می‌شود، نقش آنها تثبیت اسرائیل در منطقه در شرایط تحول جهانی است.

زارعی ادامه داد: آمریکا عقده شکست‌های پیاپی در مواجهه با ایران در جنگ علیه افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن و در جنگ‌های نه‌گانه منطقه‌ای که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ میلادی جریان داشته را دارد و در این صحنه با باز گذاشتن دست اسرائیل جنایتکار، مشغول انتقام‌گیری از شکست‌های مفتضحانه خود از امت اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه واقعیت جهان با آن چیزی که آمریکایی‌ها دنبال و فکر می‌کنند می‌توانند با توسل به جنایات قدرت پوشالی و مضمحل شده خودشان را بازسازی کنند چیز دیگری است، اظهار کرد: در هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر کرد و در آن قطعنامه از همه کشور‌ها به طور مشترک و یا به طور انفرادی خواست رژیم اسرائیل را تحریم و نیز اموال کشور‌هایی که به اسرائیل در این جنایت کمک می‌کنند را مصادره کنند؛ ۱۲۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و تنها ۱۴ کشور که یکی از آنها آمریکا و اسرائیل است و دیگری نیز آرژانتین و در واقع ۱۱ کشور کوچک دیگر نیز در سطح بین‌الملل مؤثر نیستند و اسمشان را هم به درستی نشنیده‌ایم، از آن حمایت کردند، این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها علی‌رغم اینکه وانمود می‌کنند در این صحنه از حمایت ملت‌ها و دولت‌ها برخوردار هستند، موضع دولت‌ها و ملت‌ها چیز دیگری است.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: مجمع عمومی سازمان ملل در یک سال، ۱۱ قطعنامه علیه رژیم اسرائیل صادر کرده، این یعنی اینکه زیرساخت حقوقی رژیم صهیونیستی از بین رفته است، برای اینکه اساسا به‌وجود آورنده رژیم صهیونیستی، قطعنامه سازمان ملل بوده است.

زارعی افزود: حالا در طی یک سال، ۱۱ قطعنامه علیه اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شده و دیوان بین‌المللی لاهه اخیرا نیز با صراحت، اقدامات رژیم صهیونیستی را نامشروع و آن را دزد و متخلف اعلام کرده است؛ این وضع حقوقی رژیم جنایتکاری است که با حمایت آمریکایی‌ها انواع جنایت‌ها را علیه مسلمانان به راه انداخته است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: بنابراین آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هیچ توجیه مشروعی درباره آنچه که در این صحنه انجام دادند را ندارند و لذا تنها راهی که می‌شناسند، استفاده از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی علیه مردم لبنان، برای به تسلیم واداشتن مقاومت در برابر خودشان است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: در این جنگ، حزب‌الله لبنان در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها برگ برتر را در اختیار دارد.

زارعی تصریح کرد: مشاهده کردید که دشمن با انفجار پیجرها تلاش کرد تا اخلال اساسی در ارتباطات به‌وجود بیاورد، اما در ۲ هفته اخیر حزب‌الله توانست تمام سیستم‌های خود را تغییر دهد

وی افزود: مقاومت در خط مقدم مشغول جنگ نرم است و همزمان به پشت جبهه دشمن هم نفوذ کرده و ضربات پی در پی وارد می‌کند.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها