امام جمعه قزوین:

مردم راهشان را از سران خائن کشورهای اسلامی جدا خواهند کرد

آیت‌الله «عابدینی» گفت: سران دولت‌های ساکت در برابر صهیونیست و حامیان رژیم سفاک صهیونیستی باید بدانند که پایگاه مردمی خودشان را هر روز بیشتر از گذشته از دست می‌دهند و مردم کم‌کم راهشان را بیش از گذشته از این سران ساکت خائن و حامی دشمن جدا خواهند کرد.
کد خبر: ۶۹۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ - 18October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای یکدیگر دعا کنیم، یار و یاور یکدیگر باشیم، دست یکدیگر را بگیریم برای اینکه جامعه ما تبدیل به جامعه اهل تقوا شود، اگر پدر و مادر هستیم با فرزندانمان بر اساس تقوا رفتار کنیم، همسران نیز نسبت به یکدیگر به رسم تقوا برخورد کنند، در خصوص انس و الفت با والدین و حمایت از آنان بر اساس تقوا بکوشیم، نسبت به همسایه و همکار نیز بر اساس تقوا عمل کنیم.

وی ادامه داد: اگر در ادارات کار می‌کنیم، با ارباب رجوع بر اساس تقوا عمل کرده و آن را ذخیره آخرت کنیم تا گرهی از کار مؤمنین گشوده شود، برای گره زدن در کار مؤمنان انگیزه‌ای نداشته باشیم، زیرا این گره‌ها برای ما در آخرت تبدیل به آتش جهنم و در دنیا تبدیل به رسوایی می‌شود، بنابراین لازم است تقوا را در همه شئون زندگی مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر جایی شهادت و گواهی دادیم، بر اساس تقوا باشد، چقدر بیچاره است آن کسی که می‌آید یک شهادت ناحق می‌دهد، یک قسم دروغ می‌خورد و یک حقی را جابه‌جا می‌کند، وزر و وبال این شهادت دروغ او را بیچاره خواهد کرد، چنین کسی از روی جهالت و حماقت این کار را می‌کند، اگر ذره‌ای عقل و معرفت داشته باشد جرأت به انجام چنین کاری ندارد.  

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در هفته‌های گذشته ما جمعه نصر را سپری کردیم، یعنی جمعه‌ای که رهبر حکیم انقلاب نماز جمعه تاریخی را در تهران اقامه کردند، رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود فرمودند یکی از علمای جبل‌العامل لبنان که به ایران آمده بود، نام او حسین‌بن‌عبدالصمد حارثی بود، وی مدت‌ها در قزوین و مشهد به تدریس مشغول بوده و امام جمعه هم بوده است، یعنی سابقه امام جمعه قزوین به عبدالصمد حارثی در بیش از 400 سال قبل بازمی‌گردد که هم مراسم اعتکاف در قزوین با این بزرگان اجرا شده و هم نماز جمعه با آنان اقامه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سپس رهبر حکیم انقلاب فرمودند بی‌گمان بزرگ‌ترین شاگرد عبدالصمد حارثی پسر شاعر، فقیه و دانشمندش بوده که نام او محمدبن‌حسین مشهور به شیخ بهایی بوده است و مردم این خطه و همچنین مردم اصفهان و مشهد بسیار مدیون معارف نورانی دین هستند که شیخ بهایی به آن‌ها رسانده است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: شاید ما خودمان هم خبر نداشته باشیم، اما آبا و اجداد ما خیلی چیزها را از این بزرگان یاد گرفته‌اند و نسل اندر نسل به ما هم رسانده‌اند و تبدیل به فرهنگ ما شده است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: مسئله دیگر این است که رهبر حکیم انقلاب فرمودند حزب‌الله امروز ثمره شیرین همان شجره طیبه است که ریشه در بیش از هزار سال پیوند اعتقادی بین شیعیان در لبنان و ایران دارد، یعنی سابقه ارتباط ایران و لبنان بیش از هزار سال است، هم ایرانیان به لبنان رفت‌وآمد داشته‌اند و هم علمای لبنان در حوزه نجف، قم و در حوزه علمی-ایمانی ایران اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند.

وی یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند یکی از ثمرات این پیوند و برادری، رهایی منطقه از دست رژیم خونخوار و وحشی صهیونیستی است و این اتفاق خواهد افتاد، یعنی یکی از میوه‌های این ارتباطات معنوی همین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این‌ها گوشه‌ای از بیانات رهبر حکیم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه نصر بود، ما برای این جمعه نصر و آن اقامه نماز تاریخی خدا را شاکریم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: برخی سران کشورهای ساکت امروز دارند قتل‌عام مردم مظلوم را در لبنان و غزه و هر جای دیگری می‌بینند، اما تماشاچی هستند و پیش از این هم در قتل‌عام‌های عراق و یمن تماشاچی بودند، اما نام سران کشورهای اسلامی را با خودشان یدک می‌کشند.

وی بیان کرد: سران دولت‌های ساکت در برابر صهیونیست و حامیان رژیم سفاک صهیونیستی یعنی آنانی که از این رژیم خونخوار حمایت می‌کنند و نمی‌خواهند موشک‌های یمنی به مقصد برسند، البته به کوری چشم آن‌ها موشک ها همیشه به مقصد رسیده‌اند، این سران دولت‌های ساکت باید بدانند که پایگاه مردمی خودشان را هر روز بیشتر از روز گذشته از دست می‌دهند، یعنی مردم به‌دنبال عزت اسلام و مسلمین و به‌دنبال حمایت از مظلومین و محرومین هستند، بنابراین مردم کم‌کم راهشان را بیشتر از گذشته از این سران ساکت خائن و حامی دشمن جدا خواهند کرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: سران دولت‌های ساکت بدانند که آینده منطقه، آینده کشورهای اسلامی و ان‌شاءالله آینده جهان با اراده مردم اداره خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: صهیونیست‌ها هم باید بدانند در آینده جهان جایی برای زندگی نخواهند داشت، یعنی فکر نکنند اگر خیلی به آن‌ها فشار آمد به دریا می‌زنند یا با کشتی و هواپیما به جای دیگری هجرت می‌کنند، این‌ها جایی را برای هجرت ندارند، زیرا به هر کجا که بخواهند هجرت کنند آنجا آکنده از نفرت و خشم علیه آن‌هاست و این خشم و نفرت هر روز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین اینان باید بدانند که جز مرگ چاره دیگری ندارند.

وی تصریح کرد: خدای متعال در آیه 39 سوره انفال می‌فرماید (و ای مؤمنان، با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند)، خدای متعال در این آیه فرموده اگر می‌خواهید فتنه ریشه‌کن شود باید کافران و فتنه‌گران را بکشید تا نسلشان نابود شود و فتنه‌ای باقی نماند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: بن‌گوریون اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده و مغز متفکر این شجره خبیثه بوده است، او سال‌ها پیش گفت کودکان و جوانان فلسطینی، فلسطین را فراموش می‌کنند، آن زمانی که بن‌گوریون این حرف را زد یحیی سنوار 11 ساله و محمد ضیف 8 ساله بود، امروز این‌ها مغزهای متفکر و رهبران قدرتمند غزه و فلسطین هستند و در مقابل صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و صهیونیست‌ها از آنان وحشت دارند.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: فرزندان این بزرگان نیز از اینان قوی‌تر ظهور خواهند کرد و نسل آینده بیشتر، جدی‌تر و قدرتمندتر در مقابل ظلم و فساد خواهد ایستاد.

وی افزود: البته بن‌گوریون در جای دیگری هم گفته بود شکست اسرائیل در این جنگ به معنای پایان آن است، یعنی او پیش‌بینی کرده و گفته بود اگر اسرائیل در این جنگ شکست بخورد، (که البته امروز شاهد این شکست نیز هستیم و آثار آن آشکار شده است)، دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت، ان‌شاءالله به‌زودی چنین خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مردم قدرشناس ما مستشار مخلص و شجاع جبهه مقاومت، سرلشکر شهید عباس نیلفروشان را در تهران، قم، مشهد مقدس و اصفهان بسیار شکوهمندانه تشییع کردند، ان‌شاءالله روح این شهید بزرگوار با ارواح یارانش و با ارواح شهدای کربلا محشور باشد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله حاج‌آقا مصطفی خمینی، فرزند بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام (ره) را هم گرامی می‌داریم، این بزرگان خون دل‌ها خوردند تا زیرساخت‌های مقاومت اسلامی را ساختند و امروز این شجره طیبه مقاومت اسلامی است که در همه جای عالم شهره عزت و اقتدار شده است.

وی خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند هر وقت خدا تصمیم بگیرد و اراده کند که اسلام را به قدرت و سربلندی برساند، هر ستمگر و ظالم لجوج و عنودی را در هم می‌شکند؛ ما بارها این در هم شکستن را مخصوصا در ایام خرداد 42 تا امروز دیده‌ایم و از امروز به بعد هم ان‌شاءالله به لطف و عنایت خدا بیشتر خواهیم دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها