معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین:

به ۲۵۰۰ مددجو در مناطق محروم قزوین خدمات دندانپزشکی ارائه شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۲ هزارو ۵۰۰ مددجو در مناطق محروم قزوین طی ۶ ماه نخست سال جاری از خدمات گروه‌های جهادی دندانپزشکی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۶۹۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶ - 18October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «همت امانی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین روز جمعه اظهار داشت: یکی از اهداف کمیته امداد استان در راستای خدمت به ولی نعمتان و مددجویان تعامل با گروه های جهادی در جهت رفع نیازهای روز جامعه و محرومیت زدایی بوده که خدمات ارزشمندی در راستای بهداشت افراد اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: اولویت کمیته امداد برای فعالیت گروه‌های جهادی ارایه خدمات در مناطق محروم و کمتر برخوردار است و در ۶ ماه نخست سال چند گروه جهادی شامل دندانپزشک و پزشک تشکیل شده و به مناطق محروم اعزام شدند.

امانی تصریح کرد: از عمده فعالیت‌های جهادی در حوزه بهداشت و سلامت می‌توان به استقرار ۷۰ دندانپزشک به مدت سه روز در استان و ارایه خدمات بهداشت و دندان اشاره کرد که در قالب آن ۳۵۰ خانوار تحت پوشش ۶۰۰ خدمت دریافت کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین بیان کرد: در حال حاضر نیز یک گروه جهادی متشکل از ۲۰ پزشک و دندانپزشک در محمود آباد نمونه قزوین به مددجویان کمیته امداد خدمات ارایه می کنند و پیش از این نیز در مناطق شهرستان آوج، طارم و آبیک حضور داشتند که نشان از تعامل بسیار خوب با گروه‌های جهادی است.

وی همچنین به ارایه خدمات عمرانی از طریق گروه‌های جهادی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بحث ساخت مسکن و مباحث عمرانی بسیار هزینه‌بر بوده و گاهی منازل مناطق محروم نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، کمیته امداد قزوین گروه های جهادی را جهت برطرف کردن نیازهای جامعه هدف در مناطق محروم و دور افتاده سازماندهی کرده است.

امانی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی به استان قزوین تخصیص داده شد تا از طریق ساماندهی و هماهنگی با گروه های جهادی برای ۲۵۰ خانوار مناطق محروم و کمتر برخوردار سرویس بهداشتی و حمام مناسب ساخته شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: کمیته امداد خمینی(ره) استان قزوین در بحث ارایه خدمات از طریق گروه های جهادی سعی دارد تمام نیازمندان و مددجویان را تحت پوشش قرار دهد، در همین راستا در بحث خدمات گروه های جهادی ۷۰ درصد خدمات به افراد تحت پوشش و ۳۰ درصد نیز به نیازمندانی که تحت پوشش قرار نداشتند، ارایه شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: در حال حاضر ۳۱ هزار خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که جمعیتی معادل ۵۷ هزار نفر را شامل می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها