آغاز فعالیت شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش در بام ایران

شرکت پیشگامان توسعه فرآیند علم و دانش وابسته به بنیاد تعاون بسیج در استان چهارمحال و بختیاری آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۶۹۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵ - 19October 2024

آغاز فعالیت شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش در بام ایرانبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند علم ودانش در استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: «شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش» وابسته به بنیاد تعاون بسیج، فعالیت خود را در استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرده است.

محمد جواد تجویدی افزود: شرکت پیشگامان به دنبال مردمی سازی زیست بوم دانش بنیان و تجاری سازی طرح‌ها و محصولات و هچنین بسیج بازیگران این زیست بوم هست.

وی تأکیدکرد: تمامی اقدامات، حمایت‌ها و سرمایه گذاری‌های شرکت پیشگامان در مسیر مردمی سازی این زیست بوم است و تا حد امکان تصدی گری نخواهد کرد.

تجویدی تصریح کرد: ما به دنبال تحقق عدالت در زیست بوم تجاری سازی هستیم؛ بنابراین توان جغرافیایی زیست بوم نوآفرینی و کارآفرینی از شهر‌های بزرگ به شهر‌های کوچک و مناطق روستایی را برقرار خواهیم کرد.

وی گفت: به عنوان معین فناوری در کنار مجموعه‌های حاکمیتی معین اقتصادی مناطق محروم، نقش آفرینی خواهیم کرد؛ سازوکار‌های تامین مالی، توانمندسازی و حمایتی از انواع مجموعه‌های دانش بنیان و فناور و نوآور را متنوع خواهیم ساخت.

تجویدی، خاطرنشان کرد: حمایت معنوی، سرمایه گذاری مستقیم، نمونه سازی، حمایت دربازار، نمونه سازی صنعتی و فروش اقساطی، از انواع خدمات شرکت پیشگامان در راستای حمایت از صاحبان ایده و و محصولات نوآورانه و فناورانه می‌باشد.

وی با ذکر اینکه فعالیت این شرکت در کشور از چند سال قبل آغاز شده و حامی اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان تازه تأسیس است، ادامه داد: این مرکز در استان از شرکت‌هایی که طرح و ایده دارند و درصدد ساخت نمونه و محصول آزمایشگاهی هستند، حمایت می‌کند که در این راستا تسهیلاتی از ۳۰۰ میلیون و بالاتر اعطا می‌کند.

تجویدی بیان کرد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌خواهند محصول خود را به تولید برسانند تحت حمایت شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش قرار خواهند گرفت و می‌توانند سرمایه‌گذاری تا ۲۰ میلیارد تومان که تا سقف سه بار در سه مقطع می‌توانند دریافت کنند. این سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد که شرکت‌های دانش‌بنیان داخل و خارج استان جذب شوند.

وی کمک به حل مشکلات صنعت در حوزه دانشی و نیز واردات قطعات مورد نیاز کشور در صنعت را از دیگر خدمات شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش بسیج دانست و افزود: این شرکت از افراد و گروه‌هایی که در اختیار دارد کمک می‌گیرد تا این دست مشکلات حتی‌الامکان رفع شود. تجویدی در پایان تصریح کرد: تمامی صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان که به دنبال رساندن محصولشان به تولید انبوه هستند یا افرادی که در پی ثبت شرکت دانش‌بنیان و نیازمند تسهیلات هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش به نشانی www.pishgamanhub.com درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار