مقدم‌فر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هنرمندان وظیفه دارند عظمت شهدای مدافع‌حرم را به قلم بیاورند

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران، گفت: شهدای مدافع حرم، شخصیت‌های بزرگ و با شرافتی بوده‌اند. هنرمندان وظیفه دارند عظمت آن‌ها را به قلم بیاورند.
کد خبر: ۶۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ - 10February 2016

حمیدرضا مقدمفر مشاور فرهنگی و رسانهای فرمانده کل سپاه در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به لزوم تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر در کشور گفت: امروز بیش از بازنگری در آثار فرهنگی، نیاز به تکثیر و تولید وجود دارد. خوشبختانه ما نگران آنچه در گذشته در عرصه فرهنگ و هنر نوشته شده است نیستیم. آنچه بیشتر از گذشته مهم است، کار و تلاش هنرمندان در عرصه فرهنگ و هنر برای نوشتن و فیلم سازی است.

وی تصریح کرد: اگر جریان هنری مومن در این عرصه ورود پیدا نکند، اغیار وارد عرصه میشوند و جریان دفاع مقدس تحریف میشود. ما نباید بگذاریم خلا تولید آثار هنری وجود داشته باشد. باید ما درباره اتفاقات انقلاب و دفاع مقدس محصولات مختلف فرهنگی تولید کرده و از راویان و شاهدان وقایع مختلف داستان، رمان، مستند و فیلم تهیه کنیم.

مشاور فرهنگی و رسانهای فرمانده کل سپاه گفت: فیلم مستند و داستانی مهمترین محصولات فرهنگی برای ثبت تاریخ و جلوگیری از تحریف است. نباید خلائی وجود داشته باشد تا دیگران ورود پیدا کنند و این وقایع را با تحریف به مردم نشان دهند.

مقدمفر در پاسخ به اینکه جبهه مقاومت منطقه چه نیازهای فرهنگی دارد، گفت: امروز ما با جبهه جدیدی در منطقه مواجه هستیم که بیرون کشور است. بچههای ما هم به مقاومت کمک میکنند که در این جبهه نیز باید هم درباره بچههای خودمان و سایر ملتها مانند حزبالله لبنان و دیگرانی که در حال جهاد هستند کار کنیم. باید رشادتها و مجاهدتهای آنها ثبت شود و تقلیل به آثار هنری شود، این خیلی مهم است.

وی افزود: نباید فقط اجساد مقدس شهدا برایمان الهام بخش باشد، این بدنها پیام دارند. اینها مجاهدت و زیستی داشتهاند. شهدای مقاومت سبک زندگی داشتهاند که توانستهاند جانفشانی کنند.

مشاور فرهنگی و رسانهای فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: هر کسی در دوران دفاع مقدس میتوانست از کشور دفاع کند اما اینکه کسی در کشور دیگری از اسلام دفاع کند ارزش بیشتری خواهد داشت. شهدای مقاومت منطقه، شخصیتهای بزرگ و با شرافتی بودهاند. هنرمندان وظیفه دارند عظمت شهدای مدافع حرم را به قلم بیاورند.

مقدم فر گفت: باید از همه ظرفیتهای هنری برای معرفی شهدا استفاده کنیم. اولویت امروز با توجه به پیشرفتهای تکنولوژی، فیلم و سینما است. مقدمه این کار حتماً رمان است، پس ضرورت، قلم زدن است. تولید کتاب و رمان از کارهایی است که برای فیلم سازی پیش زمینه است و نهادهای فرهنگی باید این تولیدات را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار