معاون تعاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی خبر داد؛

بررسی پرونده‌های ماده ۸۷ مربوط به ایثارگران ارتش در خراسان شمالی

روزفراخ گفت: ۲۷۰ پرونده موضوع ماده ۸۷ مربوط به رزمندگان ایثارگران ارتش در استان با حضور مسئول امور ایثارگران این یگان مورد بررسی قرار گرفت که در صورت تایید ستاد مرکز و ثبت درصد، مراتب برای متقاضیان از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ - 21October 2024

بررسی پرونده‌های ماده ۸۷ مربوط به ایثارگران ارتش در خراسان شمالیبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «علی روزفراخ» معاون تعاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی امروز (دوشنبه) در برنامه بررسی پرونده‌های ماده ۸۷ مربوط به ایثارگران ارتش در استان، اظهار داشت: شرایط جانبازی ماده ۸۷، برخورداری از مدارک پزشکی و تایید مجروحیت در کمیسیون عالی پزشکی و... که حسب مورد با ارائه مدارک به امور ایثارگران یگان‌های نیرو‌های مسلح آغاز و ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به بند الف ماده یک دستورالعمل اجرایی و تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تصریح کرد: «جانباز» به کسی اطلاق می‌شود که سلامتی خود را در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار از دست داده و به اختلالات و نقص‌های جسمی یا روانی دچار شود. در این اثنا، عده‌ای از رزمندگان و ایثارگران عزیز نیز هستند که در جنگ تحمیلی، دچار سانحه شده ولیکن، فاقد هرگونه مدارک بالینی و صورت سانحه بوده و به همین علت، در گرفتن درصد و کارت جانبازی، با مسئله مواجه شده‌اند.

روزفراخ طولانی شدن مسیر تعیین درصد مربوط به ماده ۸۷ ناشی از نقص پرونده‌ها و عدم تکمیل مدارک کافی از سوی یگان‌ها را علت اصل دانست و گفت: ۲۷۰ پرونده موضوع ماده ۸۷ مربوط به رزمندگان ایثارگران ارتش در استان با حضور مسئول امور ایثارگران این یگان مورد بررسی قرار گرفت که در صورت تایید ستاد مرکز و ثبت درصد، مراتب برای متقاضیان از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها