مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور تأکید کرد؛

لزوم تبیین مظلومیت مردم فلسطین توسط مداحان

«خورسندی» گفت: باید مداحان نسبت به تبیین و بیان مظلومیت مردم فلسطین و همچنین آرمان و اهداف شهدا اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ - 23October 2024

لزوم تبیین مظلومیت مردم فلسطین توسط مداحان/ آموزش نوگلان حسینی مورد توجه قرار گیردبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «مصطفی خورسندی» مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور شب گذشته در آئین افتتاحیه هفتمین دوره توانمندسازی مربیان نوگلان حسینی کشور که با حضور سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا به میزبانی استان مازندران در اردوگاه کشوری شهید هاشمی نژاد عباس آباد شهرستان بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: اگر مرثیه گویی و مداحی همواره با اخلاص باشد موجب رضایت خداوند و اهل بیت علیه السلام می‌شود.

وی افزود: در روضه‌ها و مراسم مداحی باید هدف قیام امام حسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است را برای مردم تبیین کند.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور ادامه داد: همچنین مبلغان و مادحین باید در مجالس مختلف، درس استقامت و بصیرت را به نسل امروز انتقال دهند و باید عالمانه و منطقی به شبهات نوجوانان و جوانان پاسخ دهند.

خورسندی ادامه داد: دشمنان نظام به دنبال خدشه دار کردن چهره اسلام هستند که باید مداحان و مسئولین هیئات مذهبی با افزایش مطالعه و بینش خود، به درستی مکتب اهل‌بیت (ع) را در جامعه معرفی کنند.

به گفته وی باید مداحان نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبیین و بیان مظلومیت مردم فلسطین و همچنین آرمان و اهداف شهدا اهتمام ویژه داشته باشند.

خورسندی به جایگاه و اهمیت مسئولیت آموزش نوگلان حسینی تاکید کرد و ابراز داشت: مربیان باید همت و تلاش خود را برای آشنایی نسل نو با ارزش‌های دینی و انسانی بکار ببندند.

وی با اشاره به حساسیت‌های دوران نوجوانی و جوانی و اهمیت سوق دادن این قشر به مسیر اهل بیتی (ع)، گفت: تمرین و آموزش مستمر نوگلان حسینی باید مورد توجه مربیان باشد.

خورسندی به الگوپذیری نوجوانان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مربیان باید در کلاس‌های آموزشی علاوه بربیان نکات مداحی و آموزش اشعار و سبک ها، آداب ستایشگری را به نوگلان حسینی بیاموزند.

این دوره توانمندسازی که از یکم آبان به همت سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور و سپاه کربلا برگزار شده تا چهارم این ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها