شهادت نصیب کسانی می‌شود که شهیدانه زیسته‌اند

«محمداسماعیل مطلق» رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی شهادت دکتر «علی حیدری» در لبنان، دلنوشته‌ای را درباره این شهید عزیز منتشر کرد.
کد خبر: ۷۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ - 26October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمداسماعیل مطلق» رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی شهادت دکتر «علی حیدری» در لبنان، دلنوشته‌ای را درباره این شهید عزیز منتشر کرد.

حقا شهادت نصیب کسانی می‌شود که شهیدانه زیسته‌اند

متن دلنوشته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

رزمنده مجاهد، پزشک متعهد و خدوم، صاحب خلق رفیع، عبد مخلص الله، بنده زاهد و عابد خداوند تبارک و تعالی، رزمنده دوران انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، جنگ آزادسازی جنوب لبنان، جنگ ۳۳ روزه و جنگ دفاع از حرم و حریم اهل بیت علیهم‌السلام در سوریه، همرزم شهدای والامقامی، چون شهید «محمدابراهیم همت» و حاج «احمد متوسلیان»، از خدمتگزاران و نگهبانان حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه، شهید والامقام دکتر علی حیدری، پس از عمری مجاهدت در راه خدمت به انقلاب و اهل بیت علیهم‌السلام، در مسیر یاری رساندن به مستضعفان مظلوم غزه و لبنان، در پی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به لقای معشوق خود حضرت اباعبدالله علیه‌السلام و همرزمان شهیدش پیوست. حقا که شهادت نصیب کسانی می‌شود که در زندگی خود شهیدانه زیستند و عاشقانه برای رسیدن به این آرزوی خود کوشیدند.

انا لله و انا الیه راجعون و سیعلم الذین ظلموا‌ای منقلب ینقلبون.

علی آقای عزیزمان را از دوران دانشجویی می‌شناختم. شهادت می‌دهم که جز خوبی و نیکخواهی و مهربانی از او سراغ ندارم. توفیق داشتم در زمان طرح و هنگامی که در رامهرمز، بعنوان مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت خدمت می‌کردم میزبان برادر عزیزم باشم. ایشان دورافتاده‌ترین و محرومترین مرکز بهداشت شهرستان رامهرمز بنام ابوالفارس را برای خدمت انتخاب کردند و منشا خدمات فراوانی برای مردم محروم آن منطقه بودند.

خاطرات فراموش نشدنی از ایشان دارم. وجودش از مهربانی و علاقه به مردم و خدمت لبریز بود و خدماتش محدود به وظایف سازمانی نبود. در همان زمان در معیت ایشان سفری هم به بوشهر و کازرون و شیراز داشتم و در این سال‌ها هر وقت خبری در لبنان می‌شد نگران وضعیت ایشان بودم. هنوز رفتنش را نپذیرفته‌ام. جایش واقعا خالی خواهد ماند و یادش همیشه در خاطرمان جاودان خواهد بود.

حقا شهادت نصیب کسانی می‌شود که شهیدانه زیسته‌اند
مزار شهید حیدری در حرم مطهر امام خمینی (ره)

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار