نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی:

پدافند غیرعامل به افراد مسئولیت پذیر سپرده شود

آیت‌الله عبادی گفت: امانت پدافند غیرعامل باید به افراد مسئولیت پذیر سپرده شود.
کد خبر: ۷۰۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 26October 2024

پدافند غیرعامل به افراد مسئولیت پذیر سپرده شود به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل صبح امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل پدافند غیرعامل، روسای کارگروه‌های ۱۲گانه شورای پدافند و رابطین پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان پدافند غیرعامل را یک احساس فطری در موجودات، حیوانات و انسان‌ها برشمرد و گفت: همه دارای این احساس هستند و جلب نفع و دفع ضرر در زندگی فردی انسان‌ها و موجودات همواره وجود دارد.

آیت الله عبادی ابراز داشت: ولی انسان‌ها دارای یک زندگی ویژه هستند و انواع و اقسام موضوع در زندگی فردی و اجتماعی آنان وجود دارد از جمله مسائل مادی، معنوی، امور نظامی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و شخصی و انواع تمایلات که در آنان همواره نفع و ضرر وجود دارد؛ مهمترین مسئله برای انسان‌ها این است که از طریق علم باید بپذیرد که نفع و ضرر در چیست.

وی ادامه داد: انسان به گونه ای آفریده شده که راه علم، تجربه،عقل و کشف به آن می‌رسد که هر یک کارشناسی ویژه‌ای دارد.

آیت‌الله عبادی یکی از مهمترین اصول را مسئله آموزش افراد برشمرد و گفت: اگر آموزش لازم نباشد تمام این موارد سلیقه‌ای دچار مشکل می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حساسیت پدافند غیرعامل ابراز داشت: باید دقت شود که آموزش‌های لازم به همه افراد داده شود و سپردن این امانت به دست افراد مسئولیت پذیر باشد.

محمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز با گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل از گذشته دور و در انسان‌های نخستین وجود داشته است.

وی گفت: پدافند غیرعامل در سال ۸۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد تا همه مسائل و امکانات و نیازها مورد بررسی قرار گیرد تا در زمان وقوع حادثه به درستی مدیریت شود.

طالبی گفت: پدافند غیرعامل فقط در مسائل جنگی نیست بلکه برای حوادثی از قبیل سیل و زلزله و سایر حوادث باید پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش آسیب‌ها دیده شود تا خسارات جبران ناپذیر ایجاد نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: اجرای طرح‌های مختلف در استان در حوزه پدافند زیستی، قرنطینه‌ها و حفاظت‌های فیزیکی نیزدر پدافند غیرعامل استان برنامه‌ریزی شده است. 

۵ آبان تا ۱۱ آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار