با حضور فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد؛

یادواره شهدای ورزشکار در مشگین‌شهر

یادواره شهدای ورزشکار با محوریت شهدای محور مقاومت در زوخانه شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸ - 27October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، بعد از ظهر امروز (یکشنبه) یادواره شهدای ورزشکار شهرستان مشگین‌شهر با حضور سردار «غلامحسین محمدی‌اصل» فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، «محمدعلی پهناور» مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، «شهرام محمدی» فرماندار مشگین‌شهر، «عزیز محمدی» مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اردبیل در زورخانه مشگین‌شهر برگزار شد.

یادواره شهدای ورزشکار در مشگین‌شهر

سردار غلامحسین محمدی‌اصل در این یادواره به تبیین ویژگی‌های شهدای ورزشکار پرداخت و گفت: بهای معامله شهدا با خداوند متعال، سعادت اخروی است.

وی به خصلت‌های ورزش پهلوانی پرداخت و گفت: از آنجائیکه ورزش پهلوانی مملو از ذکر و یاد خدا است باید مورد توجه و حمایت همه مسئولان قرار گیرد چراکه ورزشکاران این رشته که تاریخ و هویت ورزش کشور است و از قدمتی 3 هزارساله برخوردار است و نمونه و الگوی سایر ورزشکاران رشته‌های مختلف نیز محسوب می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: جوانمردی، معرفت، اخلاق و بصیرت از جمله ویژگی‌های باستانی‌کاران است و در این رشته ورزشی تبیین و روشنگری در جریان است.

وی به طرح شهید طوقانی نیز اشاره کرد و گفت: شهید طوقانی نوجوان باستانی‌کار بود که پهلوانی را به معنای تمام در جبهه‌ها تمام کرد و به الگویی ابدی برای ورزشکاران نوجوان تبدیل شد از این‌رو تلاش می‌کنیم در طرحی مزین به نام و یاد این شهید والامقام نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی تربیت و به آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کنیم و این طرح همزمان با یادواره شهدای ورزشکار مشگین‌شهر که با حضور نوجوانان عاشورایی  و ورزشکار در حال برگزاری است از این شهرستان اغاز می‌شود.

شهرام محمدی نیز در این مراسم به تبیین اهمیت جنگ نرم در برهه فعلی پرداخت و گفت: رسانه ابزار جنگ نرم، شناختی و ترکیبی است بنابراین باید همه تلاش کنند تا با بصیرت افزایی و جهاد تبیین همچون جنگ سخت در دفاع مقدس در این نبرد مهم و سرنوشت‌ساز نیز سربلند شویم.

اجرای آئین ورزش‌های باستانی، اجرای سرود حماسی و مداحی از جمله برنامه‌های این محفل شهدایی در شهرستان مشگین‌شهر بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار