«معرفی کتاب»

«فاتحان خرمشهر»

کتاب «فاتحان خرمشهر» روایت سردار «مصطفی اکبری» که به نویسندگی «ساسان ناطق» در سال ۱۳۸۷ به چاپ رسید.
کد خبر: ۷۰۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶ - 28October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل؛ کتاب «فاتحان خرمشهر» روایت سردار «مصطفی اکبری» که به نویسندگی «ساسان ناطق» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
مصطفی اکبری متولد تیر ماه ۱۳۴۰ در روستای سولا از توابع شهرستان نمین استان اردبیل است. مرداد ماه سال ۱۳۵۹ وارد سپاه شد و در عملیات‌هایی همچون بیت‌المقدس، بدر، خیبر، والفجر ۸ و کربلای ۵ حضور داشته است. او که به عنوان فرمانده ایفای نقش نموده هم‌اینک با بیش از ۱۰۰ ماه حضور در جبهه و ۵۰ درصد جانبازی یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس به شمار می‌آید.
در بخشی از کتاب آمده است:
مسئولین اردو‌ها برای دانشجویان مشروبات الکلی می‌آوردند و در اختیار آنها قرار می‌دادند. در سال دوم دبیرستان ما را به هشترود بردند. یک گروه موسیقی هم از ارمنستان یا ترکیه آوردند و یک زن به اسم گریگوریان با بدن نیمه لخت آواز خواند و خیلی‌ها برایش سوت و کف زدند. یکی از بچه‌ها به اسم «چایچی» بچه‌ی تبریز بود، اما در اصفهان فوق لیسانی معماری می‌خواند. ریش پری داشت و موقع اجرای صبحگاه کنار هم می‌ایستادیم. وقتی به قسمت شاهنشاه ما زنده باد می‌رسیدیم، می‌گفت: شاهنشاه ما مرده باد. بچه‌ها کتاب‌های دکتر شریعتی و مطهری را جلد می‌گرفتند و می‌آوردند تو اتاق. می‌خواندند و دست به دست می‌کردند. داشت اتفاقی می‌افتاد و از اینکه می‌دیدم انگار عقب مانده ام، ناراحت بودم.
یک دفعه در اردبیل خبر پیچید که ساواک در یک تصادف ساختگی سید عبدالغنی را کشته است. سید عده زیادی از جوان‌ها را دور خودش جمع می‌کرده و به تربیت آنها می‌پرداخت. همیشه کلاس‌های درسش پر بود و ساواک این را دوست نداشت. در سال ۱۳۵۱ خیلی از ایرانی‌ها را از عراق بیرون کردند. سید عبدالغنی هم جزو آن دسته بود که از نجف به اردبیل آمد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار