امام جمعه اصفهان:

نادانی رژیم صهیونیستی، جنگیدن برای منافع آمریکا است

آیت‌الله «طباطبا‌یی‌نژاد» گفت: نادانی و بی‌عقلی رژیم صهیونیستی امروز در آن است که برای منافع آمریکا، جان خود را می‌دهند تا آمریکا در بین کشورهای اسلامی پایگاهی داشته باشد و در واقع این آمریکا است که با کشورهای اسلامی می‌جنگد.
کد خبر: ۷۰۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴ - 28October 2024

نادانی رژیم صهیونیستی، جنگیدن برای منافع آمریکا استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با اعضای شورای بسیج اساتید استان اصفهان با تأکید بر مسئله تقوا به‌عنوان یک اصل اساسی در ایستادگی در برابر باطل اظهار داشت: امیرمؤمنان در کلامی تقوا را به قلعه محکمی تشبیه می‌کند، لذا انسان اگر تقوا داشته باشد هیچ‌چیزی نمی‌تواند در آن نفوذ کند، اما اگر تقوا وجود نداشته باشد، مانند قلعه شکست‌خورده‌ای قابل‌نفوذ است و انسان‌های شکور افرادی هستند که واقعیت دین، سیاست و تمدن اسلامی را فهمیده‌اند. 

وی مسئله اصلی در عدم درک واقعیت‌ها و تحلیل درست امور را بی‌تقوایی دانست و افزود: اکنون اگر بخواهیم دلیل کمک به مردم غزه را توجیه کنیم، باید بگوییم قرآن کریم در این باره می‌فرماید اگر دیدید دو گروه از مسلمانان با یکدیگر جنگ می‌کنند باید طرف‌دار مظلوم باشید و این مسئله را خداوند در شرایطی می‌فرماید که دو طرف مخاصمه، مسلمان هستند، درحالی‌که امروز طرف مقابل مردم مسلمان غزه، کافر و دشمن اسلام قرار دارد، آن هم دشمنی که از شریعت موسی پیروی نمی‌کند و بویی از انسانیت نبرده است. 

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: صهیونیست نادان‌ترین افراد در طول تاریخ بوده‌اند و اگر تاریخ را بررسی کنیم با آن که حضرت موسی(ع) زحمت فراوانی برای آنها متحمل شد در نهایت به دلیل این ناسپاسی خداوند به آنها فرمود: " ضُرِبَت‌ عَلَيهِم‌ُ الذِّلَّةُ وَ المَسكَنَةُ ".

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: نادانی و بی‌عقلی آنها امروز در آن است که برای منافع آمریکا، جان خود را می‌دهند تا آمریکا در بین کشورهای اسلامی پایگاهی داشته باشد و در واقع این آمریکا است که با کشورهای اسلامی می‌جنگد.  

عضو خبرگان رهبری مقابله و جنگ با ظالمی که قصد سلطه بر تمام دنیا را دارد مهم عنوان کرد و ادامه داد: بر مبنای کلام امیرمؤمنان(ع) در خصوص مرگ و حیات واقعی، امروز سران کشورهای عربی مرده و جنازه حیوانی هستند، زیرا درحالی‌که انبارهای آنها مملو از اسلحه است، اما یک قبضه آن را در اختیار مردم مظلوم غزه قرار نمی‌دهند، زیرا از آمریکا می‌ترسند، لذا هر کس تحت امر غیر خدا باشد مرده است.  

وی با بیان این که همواره گروهی نیز در برابر ذلت ایستاده‌اند گفت: هیچ یک از ائمه اطهار و هیچ مؤمنی زیر بار کفر نمی‌رود.

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر تربیت و سازندگی اساتید بسیجی تصریح کرد: انسان به طور دائم از نظر دینی نیاز به ساخته‌شدن دارد و سخت‌ترین علم، علم دین‌شناسی است و این گونه نیست که با آموختن چند از آیه قرآن و چند روایت، انسان بتواند دین‌شناس شود. 

در این دیدار مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان گزارشی از مجموعه بسیج اساتید استان ارائه کرد و اظهار داشت: بیش از 5 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های استان، عضو بسیج اساتید هستند و در بیش از 70 دانشگاه، دفتر و کانون بسیج اساتید فعال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار