همایش اسنادی-4/ صالحی امیری:

رسالت سازمان‌های فرهنگی کشور احیای گفتمان انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی رسالت سازمان‌های فرهنگی کشور را احیای گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: با نفت و گاز می‌توان رفاه اجتماعی به وجود آورد ولی نمی‌توان فرهنگ، اخلاق، همدلی و همزبانی ایجاد کرد.
کد خبر: ۷۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ - 15February 2016

رسالت سازمان‌های فرهنگی کشور احیای گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "سیدرضا صالحی امیری" رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در همایش مراکز اسنادی نیروهای مسلح و دستگاههای کشور که در سالن همایشهای مرکز آرشیو ملی در حال برگزاری است، کار اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را فرهنگ سازی دانست و گفت: محصول کار بنیاد انسجام، ارتقای سطح هویت و شخصیت انسانها در جامعه است.

وی افزود: بنیاد را سازمانی فرهنگی میدانم که بزرگان نظام در تشکیل آن اهتمام داشتند. بزرگترین ضعف امروز جامعه نبود گفتمان فرهنگی برای نسل جدید است برای همین نسل امروز سرگشته است و نمیداند به کدام سو حرکت کند.

صالحی امیری رسالت سازمانهای فرهنگی را احیای گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: با نفت و گاز میتوان رفاه اجتماعی به وجود آورد ولی نمیتوان فرهنگ، اخلاق، همدلی و همزبانی ایجاد کرد چرا که فرهنگ همچون چراغی است که هرکس زیر نور آن قرار میگیرد روشن میشود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور تصریح کرد: فرهنگ تا زمانی که در زیر بنای توسعه تعریف نشود نمیتوان به پیشرفت جامعه امیدوار بود. اگر امروز در اقتصاد رشوه و گرانفروشی میبینیم ریشه فرهنگی دارد. اگر در اجتماع شاهد ناهنجاریها هستیم به این بر میگردد که ما انسان درستی نساختیم و همه چیز محصول انسان است.

وی نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را بسترسازی در جهت توسعه فرهنگی دانست و گفت: هیچ محدودیتی بین همکاری ما با بنیاد حفظ آثار وجود ندارد. حق نداریم به مرزبندیهای کاذب توجه کنیم چرا که ما یک نظام در ساختارهای مختلف هستیم. در هماهنگی با نهادهای اسنادی کشور تبادل اطلاعات انجام شده است و در تلاش برای احیای اسناد هستیم. وظیفه ما دسترسی، بازتولید و خدمات دهی به پژوهشگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار