رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه مطرح کرد

امکان تحویل فناوری سامانه‌های پدافند هوایی روسیه به ایران

رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: ایران علاقه‌مند به ساخت سامانه‌های پدافند هوایی با کمک روسیه است و مسکو نیز می‌تواند در تحویل فناوری‌های ساخت این سامانه‌ها با تهران مشارکت کند.
کد خبر: ۷۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ - 16February 2016

امکان تحویل فناوری سامانه‌های پدافند هوایی روسیه به ایران

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، کوروتچنکو در گفتوگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا، اظهار داشت: ایران در وهله اول میخواهد با مشارکت روسیه سامانههای پدافند هوایی پیشرفته بسازد و این موضوع به احتمال زیاد در مذاکرات کنونی سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران با مقامهای روس مطرح و بررسی شود.

وی افزود: ایران نمیخواهد فقط خریدار مجموعههای پدافند موشکی باشد؛ بلکه درصدد است سامانه پدافند هوایی کوتاهبرد، میانبرد و دوربرد را با همکاری و استفاده از فناوریهای پیشرفته روسیه بسازد.

رییس مرکز تجارت جهانی تسلیحات روسیه گفت: افزون بر سیستمهای پدافند هوایی، ایران همچنین میخواهد جنگندههای سوخو-30 را که متعلق به نسل 4++ جنگندههای روسی است از مسکو خریداری کند.

وی ادامه داد: ایران همچنین علاقهمند به ایجاد سامانههای ناوبری هوایی است و روسیه میتواند برای این منظور فناوریهای پیشرفته را ارائه دهد.

رئیس مرکز تحلیل تجارت جهانی تسلیحاتی روسیه گفت: سفر وزیر دفاع ایران به روسیه با توجه به دو نکته بسیار مهم است؛ نخست تحریمهای ضد ایرانی لغو میشود و امکانات و فرصتهای بینظیری برای ازسرگیری همکاریهای فنی-نظامی گسترده تهران و مسکو فراهم میشود.

وی خاطرنشان کرد: تهران آگاه است که خرید سلاح از کشورهای دیگر جز روسیه ریسکهای بسیار جدی سیاسی و فنی دارد؛ زیرا غرب هر زمان که بخواهد میتواند این همکاریها را متوقف کند و ایران در گذشته چنین مسالهای را تجربه کرده است.

مقام روس گفت: روسیه میتواند به تدریج و با لغو تحریمها تمام نیازهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برآورده کند.

مقام روس همچنین اظهار کرد در جریان دیدارهای سردار دهقان با مقامهای روس مسایل منطقهای و در وهله اول بحران سوریه و مبارزه با گروه تروریستی داعش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که دیروز (دوشنبه) در چارچوب یک سفر رسمی وارد مسکو شد، امروز قرار است با سرگئی شایگو همتای روس خود و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی دیدار و گفتوگو کند.

بر اساس اطلاعات روزنامه کامرسانت چاپ مسکو دیدار سردار دهقان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز برنامهریزی شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار