رجبی:

«بادیگارد» ساده است و مستقیما به سراغ معنا می‌رود

محمد علی رجبی در هم اندیشی سینما انقلاب گفت: بادیگارد، نگاه مخاطب را به سمت مفهوم می برد که از این نظر یکی از ویژگی های هنر اسلامی متجلی شده است.
کد خبر: ۷۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ - 16February 2016

«بادیگارد» ساده است و مستقیما به سراغ معنا می‌رود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  محمد علی رجبی استاد دانشگاه که شب گذشته برای دیدن فیلم بادیگارد به حوزه هنری آمده بود درباره ی این فیلم گفت: فیلم بادیگارد مثل بقیه کارهای آقای حاتمی کیا ظاهر بسیار ساده ای دارد و اصلا پیچیده به نظر نمی آید اما همین مساله ساده سبب می شود تا توجه ما را به اصل این موضوع که هنرمند می خواهد بگوید متوجه کند در حقیقت کار ایشان بی پیرایه است و زمانی که این پیرایه ها حذف شود و عمق مساله خود را نشان دهد، یکی از ویژگی های هنر اسلامی ما با آن زنده شده است. همین موضوع سبب میشود که نگاه مخاطب ما مستقیما به سمت معنا برود. در این فیلم من به این توجه نمی کنم که بازی ها چگونه بوده است بلکه عظمت کار ایشان در این اثر به همراه بقیه عوامل، نشان دهنده ی این موضوع است که می توان هر آن چه را که سینما می تواند بر فهم مطلب حجاب شود، حذف نمود که بسیار مهم است.

وی ادامه داد : من در مورد بعضی از کارهای اولیه آقای مجید مجیدی این نظر را داشتم چرا که موضوع بسیار ساده بود و از حداقل امکانات استفاده می شد اما نتیجه ای را می گرفتیم که بسیار بزرگ بود. باید گفت که این کار هم چون بقیه کارهای قبلی آقای حاتمی کیا مثل آژانس شیشه ای نتیجه ای را به مخاطب می دهد که ساده است و مستقیما به سراغ مفهوم می رود. به نظرم این کار یکی از بهترین فیلم هایی است که آن را دیده ام و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها