سردار علاماتی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس مرجع اسنادی جنگ است

دبیر همایش علمی اسناد دفاع مقدس گفت: رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی نامه‌ای سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس را به عنوان مرجع اسنادی به نیروهای مسلح معرفی نموده است.
کد خبر: ۷۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ - 16February 2016

سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس مرجع اسنادی جنگ است

سردار "غلامرضا علاماتی" دبیر همایش علمی اسناد دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: تاریخ ملت ایران بخشی از فرهنگ، هویت و اصالت ملت است و تاریخ هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ پرافتخار این سرزمین است که با قراردادن آن در معرض دیدگان ملت، خودباوری، گذشت، ایثار و شهادت در جامعه تجلی مییابد و این امر میسر نمیشود مگر با اتکا بر گنجینههای مستند و واقعی که قابل اطمینان باشد. اسناد پلی است فی مابین زمانهای حال، گذشته و آینده و اگر این اسناد موثق و متقن و مورد اعتماد باشد هیچ شبههای برای آیندگان برجای نخواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که با هنرمندان داشتند و فرمودند که نگهداری اسناد، پردازش اسناد، تدوین اسناد، اینها خیلی مهم است و نبایستی مسئولین بگذارند از دست برود و در اختیار محققین قرار بگیرد، گفت: از این رو سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس براساس اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ماموریت تحقیق، شناسایی، جمعآوری و تدوین آثار مکتوب و غیرمکتوب فرهنگی، تاریخی، هنری، علمی دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور را با استفاده از فنآوریهای نوین و بهرهبرداری از تجارب ارزشمند سایر سازمانها در جلوگیری از نابودی و تحریف دستاورد دفاع مقدس را برعهده دارد.

علاماتی تصریح کرد: به همین منظور سردار سرلشکر بسیجی "سیدحسن آقائی فیروزآبادی" رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی نامهای این سازمان را به عنوان مرجع اسنادی به نیروهای مسلح معرفی نموده است در همین راستا به منظور تحقق سند راهبردی بنیاد حفظ آثار به عنوان مرجعیت در تائید و اصالت اسناد، مدارک و محصولات دفاع مقدس و همچنین دستیابی به گنجینه مرجع و جامع اسناد و مدارک و منابع در افق چشم انداز و برنامه 5 ساله ششم مورد توجه قرارگرفته و تمامی تلاشها و سیاستها در راستای تحقق این مهم برنامهریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در سطح ملی همکاریهای بسیار خوبی را با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز نموده است و انشاالله در آینده بتواند با همکاری آن سازمان گامهای موثری در ساماندهی اسناد و همچنین خدماتدهی به کلیه پژوهشگران در حوزههای مختلف دفاع مقدس را داشته باشد. به همین دلیل با برگزاری این همایش تلاش شده است ضمن تحقق تعامل هرچه بهتر سازمانهای اسنادی لشکری و کشوری نسبت به تشکیل گنجینه گرانبهای اسنادی و فراهم نمودن زمینه استفاده محققان و پژوهشگران کشور گامهای موثری در این خصوص برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار