امروز انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از ۷۲ سامانه ثبت تخلفات رانندگی

امروز ۷۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ - 18February 2016

بهره‌برداری از ۷۲ سامانه ثبت تخلفات رانندگی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، امروز ۷۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح میشود. فاز نخست اجرای سامانههای هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در راههای شریانی کشور شامل محورهای تهران-قم-اصفهان و تهران-ساوه به بهرهبرداری میرسد.

مقرر است در چارچوب این طرح ملی ظرف مدت ۳ سال ۱۸۸۰ سامانه هوشند ثبت تخلفات عبور و مرور در ۳۴ هزار کیلومتر راههای شریانی کشور نصب و بهرهبرداری شود. اجرای پروسه نصب سامانهها از ۱۰ خرداد ۹۴ آغاز شد و پیشبینی آن است که ۶۰۰ سامانه جدید ظرف سال اول در قالب ۷ فاز نصب و راهاندازی شود.

امروز پنجشنبه در فاز نخست ۷۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور فعال میشود. فاز دوم سال نخست اجرای پروژه در محورهای تهران-کرج-قزوین-زنجان-تبریز، آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت، اهر-تبریز، آزادراه شهید کسایی دنبال میشود که هم اکنون مکانیابی و محل نصب دوربینهای ثبت تخلف انجام و وارد فاز عملیاتی شدهاست.

پیشبینی میشود ۱۰۶ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور این محورها نیز تا پایان اسفندماه ۹۴ مورد بهرهبرداری قرار گیرند. به عبارت دیگر تا پایان امسال در مجموع فاز یک و فاز دو ۱۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به ۴۰۰ سامانه فعلی اضافه میشود.

قرار است ۴۲۰ سامانه دیگر نیز در قالب فازهای ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ سال نخست از فروردین تا خرداد ۹۵ نصب و راهاندازی شوند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار