گرامیداشت شهید مغنیه-1/ سردار سلامی:

حزب الله لبنان تعیین کننده معادلات منطقه است/ نمی‌توان در کنار لبخند دشمنان زندگی کرد و مستقل بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز حزب الله تعیین کننده معادلات منطقه است. در سوریه علیه تکفیری‌ها نیروهای میدانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان می‌جنگد تا به لبنان سرازیر نشوند.
کد خبر: ۷۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ - 18February 2016

حزب الله لبنان تعیین کننده معادلات منطقه است/ نمی‌توان در کنار لبخند دشمنان زندگی کرد و مستقل بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت شهید عماد مغنیه، اظهار داشت: شهید مغنیه آفرینشگر مسیر عزت شکست ناپذیری ملت لبنان بود.

وی ادامه داد: ایشان در سال 1982 با یک حرکت استشهادی، 270 تفنگدار آمریکایی که در سواحل لبنان جا خوش کرده بودند تا اعتبار ملت لبنان را زیر سیطره خود و اسرائیل دفن کنند، به هلاکت رساندند و آمریکا از لبنان خارج شد و دیگر به آن کشور بازنگشت.

سردار سلامی گفت: امروز حزب الله از یک بازیگر و نیروی قدرتمند لبنان به یک نیروی تاثیرگذار منطقهای و جهانی تبدیل شده است. مسلمانان و مسیحیان لبنان در سایه درخت تناور حزب الله احساس عزت میکنند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: در تاریخ ملتها، شخصیتهایی هستند که سازندگان هویت و شخصیتهای ملتها هستند و برای یک ملت تاریخ جدیدی از افتخار، اقتدار، آزادی و کرامت میسازند.

وی تصریح کرد: اینان ستارههای پرافتخار بی غروب یک ملت هستند و تاریخ بعد از خود را میسازند و گاهی ملتها آنها را به عنوان نماد خود میدانند. شهید عماد مغنیه از 11 سالگی فقه اسلامی را فراگرفت و به اردوگاه جهاد اسلامی فلسطین پیوست. او از جمله مردان مجاهدی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حامل پیامهای امام و مقام معظم رهبری برای نجات مسلمانان از بردگی دنیای استکبار و ارعاب رژیم صهیونیستی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عماد در معماری ایجاد یک ساختمان دفاعی قدرتمند برای ملت لبنان مجاهدتها انجام داد، اظهار داشت: همه ارتفاعات، رودخانهها، جنگلها و شهرهای لبنان تصویر باشکوهی از حضور این مرد بزرگ برای تاسیس و استحکام نیروی دفاعی مقاومت اسلامی لبنان در ذهن دارند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: او تحت هدایتهای سیدمقاومت توانسته بود جای جای لبنان را به بهشت آرامش بخش برای مردم و جهنمی سوزان برای صهیونیستها تبدیل کند.

وی افزود: نبوغ و خلاقیت ذاتی و ابتکار عمل این مرد بزرگ مسیری را گشود که الی الابد ذخیرهی بسیار غنی از نیرو و آتش است به گونهای که تمام دکترینهای رژیم صهیونیستی را از اعتبار ساقط کرد. او توانسته بود حزب الله را از سیطره اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آزاد کند. شکست اطلاعاتی اولین شکستی بود که عماد به آنان وارد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: همه تصور میکردند غلبه بر رژیم صهیونیستی که دارای دنباله قدرت جهانی است و از اعماق قدرت آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع عرب منطقه بهره میگیرد، ممکن نیست اما عماد و دوستانش کشوری با جغرافیای امنیتی بزرگ ساختند.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخ جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت: اعراب در چند جنگ با تکیه بر ملیگرایی با صهیونیستها درگیر شدند اما ارتشهای بزرگ کشورهای عربی که از حمایت شوروی نیز برخوردار بودند از رژیم صهیونیستی شکست خوردند. این داستان نبرد با صهیونیستها تا قبل از انقلاب اسلامی است.

سردار سلامی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، نهال مقاومت در سرزمین لبنان غرس شد و توانست در جنگ 16 روزه اولین شکست تاریخی را بر آنان وارد سازند و با عملیاتهای پی در پی که حاج عماد از پایهگذاران آن بود، رژیم صهیونیستی با فراری آشکار از جنوب لبنان اخراج شد و پس از آن آثار زوال این رژیم در غرب خاورمیانه هویدا شد.

این فرمانده سپاه با اشاره به طرح از بحر تا نهر رژیم اشغالگر قدس گفت: فلسطینیها و لبنانیها کاری کردند که رژیم صهیونیستی مجبور به تشکیل دیواره امنیتی با ارتفاع چند متر شود که داستان من البحر الی النهر پایان یافت و بین دیوار مرگ زندگی میکنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: سیاست دشمنان در حال زوال است. جان مایه قدرتهای بزرگ برای ایجاد تحول در جهان اسلام به انتها رسیده است و آنچه امروز میدرخشد تفکر انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: نمیتوان در کنار لبخند دشمنان بزرگ زندگی کرد و مستقل بود و باید بدانیم آنچه دشمنان ما میگویند از آنچه در سینههایشان میگذرد فتنهانگیزتر است.

خاطرنشان میسازد سردار سلامی در ابتدای سخنانش گفت: سردار پاکپور سالها همراه و همرزم شهید عماد مغنیه بوده است و در آخرین لحظههای عمر آن شهید با ایشان بوده است و خداوند سردار پاکپور را حفظ کرد تا امروز از مرزهای غربی و جنوبی کشور پاسداری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار