گرامیداشت شهید مغنیه-2/ شیخ الاسلام مطرح کرد

رمزگشایی شهید مغنیه و یارانش از پهپادهای صهیونیستی در جنگ 33 روزه

رئیس کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: شهید مغنیه توانست برتری اطلاعاتی بر رژیم صهیونیستی را به وجود آورد که نمونه آن در جنگ 33 روزه بود. حزب الله در این جنگ توان رمزگشایی پهپادهای صهیونیستی را به دست آورد.
کد خبر: ۷۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸ - 19February 2016

رمزگشایی شهید مغنیه و یارانش از پهپادهای صهیونیستی در جنگ 33 روزه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "حسین شیخ الاسلام" رئیس کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین در مراسم گرامیداشت شهید "عماد مغنیه" که شب گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: عماد قبل از تشکیل حزب الله لبنان فعالیت داشت و با فلسطینیها به ویژه عرفات کار اطلاعاتی میکرد و کوله باری از تجربیات خود را به حزب الله آورد.

وی در رابطه با شهید سیدعباس موسوی اولین دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: وقتی ایشان خدمت امام خمینی(ره) رسید، استقبال امام از وی فراموش ناشدنی است. مهمترین عنصری که حزب الله لبنان را حزب الله کرد، خلوص سیدعباس موسوی بود.

شیخ الاسلام گفت: درگیریهای اشغال لبنان توسط اسرائیل که صورت گرفت، دشمنان تا بیروت آمدند و مردم صبرا و شتیلا را قتل عام کردند اما سید موسوی شجاعانه در ورودی بیروت جنگید. او یک روز به من گفت که میخواهم به میدان درگیری بروم. میایی؟ گفتم استخارهای بزنید اگر خوب آمد، درخدمتم. استخاره زد و خوب آمد. به میدان نبرد رفتیم. یکباره دیدم تانک صهیونیستی بالای سرمان است. من از ترس میلرزیدم اما سید آرام بود تا اینکه بالاخره به یک منطقهای رسیدیم که حدود 15 جوان حزب اللهی در آنجا بودند. آنها سید را میبوسیدند و میبوئیدند.

وی تصریح کرد: همسر سید، دختر عمویش بود. او مسئول حوزه علمیه بعلبک بود. از قم به دمشق آمده بود و آقای مروی کارمند سفارت مامور رساندن او به لبنان شد. مروی میگوید در راه از خانم سید پرسیدم نمیترسید که سید شهید بشود و او گفت: از خدا خواستهام که سید شهید نشود و اگر شهید شد با هم شهید بشویم که در نهایت، خود، خانم و فرزندش در کنار هم به شهادت رسیدند.

شیخ الاسلام درباره دیگر عنصر مجاهد حزب الله لبنان یعنی شهید عماد مغنیه گفت: من آدمی به بااستعدادی عمادمغنیه ندیدم. او مقام مترجمی را انتخاب کرد و جلسات دیدارها را اداره میکرد و از همه جریانها آگاه بود. او همچنین به زبان فارسی سلیس صحبت میکرد و نمیشد تشخیص داد که او ایرانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهید مغنیه توانست برتری اطلاعاتی بر رژیم صهیونیستی را به وجود آورد که نمونه آن در جنگ 33 روزه بود. حزب الله در این جنگ توان رمزگشایی پهپادهای صهیونیستی را داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار