مقام مسئول در قوه قضاییه:

نقش بی بدیل آموزه های قرآن و عترت در سلامت انتخابات

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی مردم، نقشی بی بدیل در توسعه عدالت اجتماعی ایفا می کند.
کد خبر: ۷۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ - 23February 2016

نقش بی بدیل آموزه های قرآن و عترت در سلامت انتخابات

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی معصومی لاری در نشست خبری سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه افزود: فعالیت های قرآنی در تمام حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و قضایی تاثیر دارد و اگر آموزه های قرآنی در عرصه های خانواده و اجتماع وارد شود، آنها را اصلاح می کند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن آموزه های قرآنی گفت: باید موسساتی در جامعه ایجاد شود که این آموزه های الهی را بصورت کاربردی و عملیاتی در جامعه سازماندهی کند، زیرا اصل و اساس تحقق انقلاب اسلامی، عمل به قرآن کریم است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه با بیان اینکه اگر فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اجرا شود بسیاری از دعواها تقلیل می یابد، افزود: قوه قضاییه با کسانی ارتباط دارد که ظلمی به آنها وارد شده و به دلیل کثرت دعاوی با کمبود قاضی مواجه هستیم درصورتی که با اجرایی شدن فرهنگ قرآن و عترت در جامعه از این مشکلات کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی در کشور، نقش آموزه های قرآن و عترت را در سلامت انتخابات، نقشی بی بدیل ذکر کرد.

معصومی لاری تاکید کرد: قرآن کریم دنیا را مخاطب خود قرار می دهد و عاملان به این کتاب الهی برای جهانی شدن آن باید جهانی فکر کنند و آموزه های آن را جهانی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه امام راحل به عنوان معمار بزرگ انقلاب اسلامی با گسترش فرهنگ قرآن و عترت این انقلاب را برپا کرد، افزود: اگر فرهنگ قرآن و عترت نبود این نظام مفهومی نداشت و از پشتیبانی مردمی هم محروم بود.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه همچنین در مورد فعالیت های این معاونت گفت: در سه بخش آموزش، ترویج و برگزاری مسابقات قرآنی فعالیت های زیادی انجام شده و تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضاییه با رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته، امسال به 10 هزار نفر رسیده است.

** برگزاری سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه

معصومی لاری با بیان اینکه از بین 10 هزار شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن کریم 220 نفر به سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه راه پیدا کرده اند، افزود: این مسابقات قرار است در روزهای 12 و 13 اسفند ماه در شهر یزد برگزار شود.

وی ادامه داد: این مسابقات به لحاظ برگزاری از استانداردهای بین المللی برخوردار است و رایزنی هایی نیز انجام شده تا منتخبان این مسابقات بصورت مستقیم در مسابقات سراسری قرآن کریم کشوری شرکت کنند.

** انعقاد تفاهمنامه با تعدادی از مراکز و موسسات قرآنی

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه با بیان اینکه درصددیم فرهنگ قرآن و عترت را در تمام سطوح و برای همه کارکنان اعم از قضات و کارکنان در قوه قضاییه و سازمانهای تابع را اجرایی کنیم، افزود: برای اجرای این کار مهم در قدم اول قرار است با شش مرکز قرآنی تفاهمنامه امضا کرده تا از تجربیات این مراکز استفاده کنیم.

وی موسسات دارلقرآن کریم، جامعه القرآن، اتحادیه قرآنی، دانشگاه قرآن و حدیث، اوقاف و عصرالثقلین را از موسساتی برشمرد که معاونت فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضاییه قرار است با آنها تفاهمنامه همکاری امضا کند.

در پایان این جلسه انعقاد تفاهمنامه معاونت فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با سه موسسه قرآنی جامعه القرآن، اتحادیه قرآنی و عصر الثقلین صورت گرفت.

نظر شما
پربیننده ها