رسانه‌های عربی درباره انتخابات ایران چه نوشتند؟

حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات روز جمعه، بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های عربی داشت؛ در این بین برخی از این رسانه‌ها به ویژه مطبوعات سعودی در مقابل این حماسه مردم ایران چاره‌ای جز سکوت نیافتند و برخی از رسانه‌های وابسته نیز به انتشار اخبار دروغ و حاشیه‌ای پرداختند، اما برخی دیگر حضور بسیار گسترده مردم را یک حماسه توصیف کردند.
کد خبر: ۷۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 28February 2016

رسانه‌های عربی درباره انتخابات ایران چه نوشتند؟

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن در خبری عجیب مدعی شد که مشارکت مردم ایران در انتخابات بسیار ضعیف بود.

این روزنامه سعودی همچنین ادعا کرد که در جریان انتخابات رسانهها و به ویژه رسانههای بیگانه به شدت از سوی نیروهای امنیتی کنترل میشدند.

با این حال روزنامه "الحیات" چاپ لندن حضور مردم ایران در انتخابات را گسترده توصیف کرد، ولی مدعی شد که اهمیت این انتخابات از آنجا است که نخستین انتخابات پس از توافق هستهای ایران و 6 کشور و همچنین بازگشتی برای اصلاحطلبان است.

بی بی سی عربی نیز به نقل از خبرنگار خود، ادعا کرد که پرونده اقتصادی اصلیترین موضوع در انتخابات روز جمعه در ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه مصری "الوفد" هم بدون اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، در روز شنبه درحالی که هنوز هیچ آماری در خصوص نتایج انتخابات منتشر نشده بود، به نقل از منابع محلی و بدون اشاره به نام آنان آماری را درباره انتخابات ارائه کرد و مدعی شد که هیچکدام از گروههای سیاسی در پارلمان به اکثریت نرسیدهاند.

اما در مقابل روزنامه لبنانی "الاخبار" در مطلبی مشارکت باشکوه مردم ایران در انتخابات را "حماسه ساز" و "نماد استقلال" توصیف کرد.

الاخبار افزود: مراکز رأی گیری حتی تا آخرین ساعات شب شاهد حضور مردم و شرکت آنان در رأی گیری بود.

روزنامه لبنانی السفیر نیز حضور مردم و به ویژه جوانان در انتخابات را گسترده و قابل توجه خواند و تأکید کرد که این حضور باعث شد زمان انتخابات 5 بار تمدید شود.

روزنامه "الاهرام" مصر هم به نقل از منابع محلی نسبت مشارکت در انتخابات روز جمعه را بسیار بالا توصیف کرد و نوشت: به گفته شاهدان در بسیاری از مراکز رأی گیری صف رأیدهندگان تا بیرون از مراکز امتداد یافته بود.

نظر شما
پربیننده ها