چرا نوجوانان "رفاقت به سبک تانک" و "فرزندان ایرانیم" را می‌پسندند؟

نویسنده با استفاده از دیده‌ها و تجربیات خود در جبهه، رفاقت به سبک را به تحریر در آورده است. در کتاب فرزندان ایرانیم نیز خاطرات یک رزمنده بسیجی از زمان جنگ با بیان رویدادهای تلخ و شیرین آن دوران بیان می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳ - 02December 2013

چرا نوجوانان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دو کتاب "رفاقت به سبک تانک" و "فرزندان ایرانیم" نوشته داود امیریان به چاپهای جدید رسیدهاند. این دو اثر را باید جزء آثار پرطرفدار طنز دفاع مقدس در گروه سنی کودک و نوجوان دانست.

امیریان "رفاقت به سبک تانک" 47 داستان کوتاه از وقایع جنگ ایران و عراق را با محتوای طنز و با نثری شیرین و روان برای گروه سنی نوجوان به نگارش درآورده است.

نویسنده با استفاده از دیدهها و تجربیات خود در جبهه و همچنین منابعی چون کتاب "جنگ دوست داشتنی" نوشته سعید تاجیک و خاطرات احمد یوسف زاده (آزاده) این اثر را به تحریر در آورده و فضای جبهه، وقایع جنگ و ارتباط رزمندگان با یکدیگر و ... را به گونهای خاص برای مخاطبان نوجوان مجسم کرده است.

همچنین در چاپ بیستودوم کتاب "فرزندان ایرانیم" خاطرات یک رزمنده بسیجی از دوران جنگ بازگو میشود که در آن رویدادهای تلخ و شیرین جنگ برای نوجوانان روایت شده است.

رتبه اول بخش خاطره در پنجمین دوره جشنواره بهترین کتب دفاع مقدس، دیپلم افتخار نهمین دوره جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رتبه اول بخش تالیف و داستان دومین دوره جشنواره مهر و تقدیر در نخستین جشنواره ادب پایداری بیست سال داستان نویسی دفاع مقدس از جمله جوایزی است که کتاب "فرزندان ایرانیم" به دست آورده است.

گفتنی است دو کتاب "رفاقت به سبک تانک" و "فرزندان ایرانیم" از جمله کتابهای طلایی انتشارات سوره مهر هستند. نشان کتاب طلایی برای کتابهایی که جوایز معتبری را کسب کردهاند، استفاده میشود.
 

نظر شما
پربیننده ها