«محمود عزیزی» در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

اعتقادت «سلحشور» در آثار او تجلی پیدا کرده بود

دکتر «محمود عزیزی» از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در مراسم یاد بود «فرج‌الله سلحشور» گفت: آثار «سلحشور» طیف و گونه‌ای از سینما است که مخاطبان خاص خودش را داشت.
کد خبر: ۷۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ - 03March 2016

اعتقادت «سلحشور» در آثار او تجلی پیدا کرده بود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، عصر روز گذشته در مسجد امام جعفر صادق(ع) به همت سازمان بسییج مستضعفین مراسم یادبودی برای زنده یاد «فرجالله سلحشور» برگزار شد. در این مراسم جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله «مرتضی رزاقکریمی»، «جهانگیر الماسی»، «رضا میرکریمی» و «دکتر محمود عزیزی» حضور داشتند.

دفاع پرس با «دکتر محمود عزیزی» گفت وگوی کوتاهی انجام داده که میخوانید:

زنده یاد «فرجالله سلحشور» از واقعگرایی درون خودش حرف میزد

«دکتر محمود عزیزی» در پاسخ به این سوال که تاثیر زنده یاد «فرجالله سلحشور» بر جوانان فیلمساز چه بود، گفت: این مسئله را باید گروهی کارشناس ارزیابی کنند. ما آلان داده مشخصی در اختیار نداریم. این گروه کارشناس باید دور هم جمع شودن و با جوانانی که تمایل به ساخت فیلم دارند در این خصوص صحبت کنند. و بعد خروجی این نشستها را ارزیابی کرد و بر مبنای آن برنامههایی را تدوین کرد.

وی همچنین درباره مخاطبان گسترده آثار ماندگار «فرجالله سلحشور» گفت: آثار این کارگردان جریان و طیفی از سینما است و تأثیر گذاری خاص و همچنین مخاطبان گستردهای داشت. ما نمیتوانیم بگوییم سینما یک گونه است. سینما چند گونه است با سلایق متفات. مرحوم «سلحشور» در بیان سینمایی خود صادق بود.

او رئالیزم درون خودش را با ابزار سینما بیان میکرد. کسی بود که پایبند ارزشهای اعتقادی بود و این امر تجلیاش در انتخاب پلانها، سوژهها و بازیگران آثارش به خوبی مشهود بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار