مرتضی رزاق کریمی در گفتگو با دفاع پرس:

«سلحشور» پیامش را با زبان عموم مردم منتقل می‌کرد

«مرتضی رزاق کریمی» از مستند سازان و تهیه‌کنندگانی است که احاطه کاملی بر مسئله زبان سینما دارد و از این رو نکات قابل تاملی را درباره مخاطب شناسی «فرج‌الله سلحشور» مطرح کرد.
کد خبر: ۷۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 03March 2016

«سلحشور» پیامش را با زبان عموم مردم منتقل می‌کرد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، عصروز روز گذشته در مسجد امام جعفر صادق به همت سازمان بسییج مستضعفین مراسم یادبودی برای زنده یاد «فرجالله سلحشور» برگزار شد. در این مراسم جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله «دکتر محمود عزیزی» ، «جهانگیر الماسی»، «رضا میرکریمی» و «مرتضی رزاقکریمی» حضور داشتند.

«مرتضی رزاق کریمی» از مستند سازان ارزنده کشورمان است که حاوی نکاتی است که قابل تامل است.

زنده یاد «سلحشور» مخاطب شناس بود

«مرتضی رزاقکریمی» درباره اینکه زنده یاد «فرجالله سلحشور» خود را درگیر فرمزدگی نمیکرد به دفاع پرس گفت: باید بگویم سینمای «فرجالله سلحشور» عامیانه نبود اما قابل فهم برای همه بود. هنر و به طور خاص سینما اگر نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند پیام خود را نخواهد رساند. ایشان این توانایی را داشت که میتوانست مخاطب را از طیفهای مختلف جذب کند و با زبان مردم این هنر را عرضه کند.

تهیه کننده «حس پنهان» در ادامه گفت: این یکی از نکاتی بود که «شهید آوینی» هم به آن تاکید داشت. هنرمند و فیلمساز باید بتواند اول مخاطب را درگیر کند و بعد برود سراغ پیام. «سلحشور» این هنر را داشت که در عرصه سینما و تلویزیون و بخصوص با سریال «یوسف(ع) پیامبر» نه فقط با مردم ایران که با مردم دنیا ارتباط برقرار کند.

وی با تاکید بر موضوع مخاطب در سینما و تلویزوین گفت: زنده یاد «سلحشور» نشان داد که تسلط بر بحث مخاطب شناسی دارد و میتواند به زبان عموم مردم پیامش را منتقل کند. این از نکاتی است که میشود روی آن تامل کرد. که فیلمساز بتواند موضوع مهمی را با پرداخت درست برای عام و مردم بسازد این یکی از ویژگیهای قابل تامل ایشان است.

«رزاق کریمی» در پایان گفت: به نظر من آثار ایشان قطعا تاثیر خودش را گذاشته و خواهد گذاشت. خوشبختانه هنرمند تا زمانی که آثارش هست و دیده میشود زنده است. تاثیر آثار «سلحشور» نه تنها برای فیلمسازان الآن بلکه برای تعداد بیشماری از فیلمسازان و علاقهمندان به سینما این شیوه کار تا زمانی که به نمایش درمیآیند متقل میشود. همچنان که این کارگردان فقید از دیگران تاثیر گرفته بر دیگران هم تاثیر خواهد گذاشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار