دکتر قائد امینی به دفاع مقدس خبر داد

ارائه خدمات 30 میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم

مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر 30 میلیارد تومان خدمات پزشکی به ساکنان مناطق محروم ارایه شده است.
کد خبر: ۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 06December 2013

ارائه خدمات 30 میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم

دکتر "قائد امینی" مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس به تشریح فعالیتهای بسیج جامعه پزشکان پرداخت.

وی با بیان برخی خدمات ارایه شده درمناطق محروم وکم برخوردار افزود: از ابتدای سال جاری تا آغاز هفته بسیج ۲. ۹ میلیون نفر از خدمات بسیج جامعه پزشکی استفاده کردهاند که ارزش ریالی خدمات ارایه شده بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است.

مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: از ابتدای سال جاری ۵۷ بیمارستان ثابت و صحرایی در مناطق مختلف کشور دایر شده و ۵ هزار تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم اعزام شدهاند.

وی با تشریح خدمات ارایه شده در هفته بسیج خاطرنشان کرد: در این هفته ۹ بیمارستان صحرایی در استانهای یزد، گلستان، کردستان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد دایر شد که در استانهای یزد، گلستان و سمنان این اتفاق برای اولین بار افتاد.

دکتر قائد امینی با اشاره به اینکه ۴۵۰ مطب در این هفته خدمات پزشکی عمومی، تخصصی، فوق تخصصی و دندانپزشکی را به صورت رایگان به مردم ارایه کردند، افزود: در این مدت ۴۵۰ تیم عمومی و ۲۰ تیم تک تخصصی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی در ادامه به تشریح برنامههای این سازمان تا پایان سالجاری پرداخت و بیان کرد: تا پایان سالجاری ۳۰ بیمارستان صحرایی و ۴۰ بیمارستان ثابت در سطح کشور برپا خواهد شد و ۶ هزار و ۳۰۰ تیم پزشکی عمومی به مردم خدمات ارایه خواهند کرد.

مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در مطب پزشکان بسیجی نیز پیشبینی میشود تا پایان سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور ویزیت شوند.

وی با بیان اینکه، از ابتدای آغاز طرح احداث بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف کشور در سال ۸۹ تاکنون، ۱۷۱ بیمارستان صحرایی و ثابت در سطح کشور برپاشده است، گفت: با توجه به اینکه خدمات بهداشتی ارایه شده توسط بسیج جامعه پزشکی، در برابر خدمات ارایه شده توسط نظام سلامت کشور از نظر کمی ارزش زیادی ندارد اما به دلیل اینکه این خدمات در مناطقی ارایه میشود که بعضاً، متصدیان نظام سلامت در این مناطق، مرکزی برای ارایه خدمات درمانی نداشته و فاصله زیاد مردم این مناطق با مراکز خدماتی وزارت بهداشت، مانع دسترسی مناسب مردم به این خدمات میشود، انجام این گونه خدمات مسلماً برای مردم منطقه اثربخشی زیادی خواهد داشت.

مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به این مطلب که ارایه این نوع خدمات باعث افزایش سطح عدالت و بهبود شاخصهای سلامت در منطقه میشود، خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات ارایه شده به صورت غربالگری بوده و اطلاعات مناسبی درباره پتوبیولوژی بیماریها در اختیار نظام سلامت در مراکز استانها قرار میدهد که نتیجه آن ارتقاء سطح سلامت در منطقه است.

وی با بیان اینکه در دوران فاع مقدس پزشکان وپرستاران در قالب تیمهای درمانی در کنار رزمندگان قرار گرفتند و شهدای بسیاری مانند دکتر محمدعلی رهنمون و دکتر مرتضی قاضی، ثمره این حضورند افزود: حضور تیمهای پزشکی در طرحهای محرومیت زدایی نقش موثری در سطح جامعه و در بین اعضای گروه پزشکی دارد؛ به طوری که این حضور باعث حفظ و ارتقاء روحیه جهاد، ایثار و از خودگذشتکی در بین اعضای تیم پزشکی شده وآنها را برای مواقع حساس واضطراری چون دفاع مقدس آماده میکند، از طرف دیگر این حضور، کادر پزشکی جامعه را برای برخورد و مدیریت مناسب در مواقع بحران آماده میکند.

مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه حضور تیمهای پزشکی در امور خیریه، باعث اعتلای شخصیت معنوی آنان میشود، خاطرنشان کرد: این گونه فعالیتهای انسان دوستانه باعث اعتلای شخصیت معنوی آنان و ایجاد ارتباط دوسویه با مردم میشود.

وی ادامه داد: مسئولیت برخی از این پزشکان در نظام سلامت کشور موجب اتخاذ تصمیمهای مناسب در حوزه سلامت میشود.

قائد امینی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد از کسانی که سالهای قبل در بیمارستانهای صحرایی با بسیج جامعه پزشکی همکاری داشتند، اکنون نیز خواستار حضور در برنامههای مختلف این سازمان برای ارائه خدمات در مناطق محروم هستند.

وی با اشاره به تاثیر این گونه فعالیتها بر زندگی ساکنان این مناطق افزود: حضور تیمهای پزشکی گوناگون در مناطق محروم، باعث افزایش منزلت اجتماعی و سطح رفاه شده و موجب ایجاد امنیت پایدار در سطح کشور میشود.

امینی با بیان خاطرهای از حرکتهای جهادی جامعه پزشکان کشور، خاطرنشان کرد: در آخرین سفری که به مناسبت هفته بسیج به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم، در روستای قلعه دختر شهرستان دهدشت، خواهر وبرادری به بیمارستان صحرایی مراجعه کردند که نیاز به پیوند قرنیه داشتند و پزشکان شیراز هزینه این پیوند را ۱۴ میلیون تومان اعلام کرده بودند. این دو را به پزشکان بسیجی معرفی کردیم و قرار شد به طور رایگان معالجه شوند.

وی ادامه داد: در یکی از روستاهای استان ایلام، دختر بچهای پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان صحرایی نامه تشکرآمیزی نوشت ودر آن احساسات پاک خود را نسبت به کادر پزشکی بیان کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار