سردار اشتری عنوان کرد

تجهیز پلیس راهور به خودروهای جدید/ کاهش چشم‌گیر تلفات مادی و انسانی در ناجا نسبت به سال گذشته

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید برای مجموعه راهور بهترین خودروها را داشته باشیم که امیدواریم تا سال آینده بیشتر به این امر پرداخته شود؛ چرا که ماموران این حوزه نماینده نظام هستند.
کد خبر: ۷۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ - 06March 2016

تجهیز پلیس راهور به خودروهای جدید/ کاهش چشم‌گیر تلفات مادی و انسانی در ناجا نسبت به سال گذشته

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در یازدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، به ارتقاء آموزش اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه باید مردم را طی اعمال قانون آموزش دهیم؛ خودمان نیز باید آموزشدیده باشیم؛ که بحمدالله با راهاندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا این امر محقق شده است.

وی ادامه داد: یکی از نتایج این امر کاهش 50 درصدی شهدای ما نسبت به سال گذشته در کل ناجا است، همچنین درصد تصادفات و تلفات حین مأموریت نیز کاهش چشمگیری داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اجرای مأموریت ها در سال 94 نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است، گفت: در مرزبانی نیز در رابطه با درگیری با اشرار و قاچاقچیان 16 درصد و در پلیس های تخصصی نیز اعمال مأموریت ها 20 درصد افزایش داشته است و لیکن شهدای ما 50 درصد کاهش داشته است.

اشتری افزود: بالاترین سرمایه نیروی انتظامی، نیروی انسانی است؛ بنابراین در مرحله اول باید مراقب سلامت کارکنان باشیم.

وی گفت: اجرای مأموریت ها در بسیاری از موارد بیشتر و بهتر شده است؛ اما با حد مطلوب فاصله داریم، آموزش در مجموعه ناجا یکی از اولویت ها خصوصا در سال آینده است؛ چرا که این امر بسیار تأثیرگذار است.

اشتری ادامه داد: سطح آگاهی کارکنان در قالب قانون باید ارتقاء یابد. همچنین باید برای فرهنگ سازی و نظم و انضباط اجتماعی کارکنان ما آموزش ببینند که می توانیم در این راستا از رسانه های ملی به خوبی استفاده کنیم.

فرمانده ناجا به تعامل دیگر دستگاه ها که در امنیت عبور و مرور سهم دارند اشاره کرد و گفت: باید تمام دستگاه ها سهم خود را در این رابطه مشخص و مطالبه کنند البته از وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه که با ناجا در تعامل سازنده هستند تشکر می کنم اما بیشتر از این نیز به تعامل نیاز داریم.

وی به برگزاری همایش پلیس راهور در آبان ماه امسال اشاره کرد و خطاب به روسای پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور، گفت: در آن همایش، بر برخورد پلیس با کشف حجاب در خودرو و نیز مزاحمان نوامیس تاکید کردم؛ البته این امر جزء وظایف شما است؛ که باید ضمن برخورد با متخلفان، اعمال قانون نیز در این رابطه انجام شود که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده؛ البته رفتار ماموران با شهروندان نیز مناسب بوده که این امر باید از اولویت های شما باشد و با اعتقاد و انگیزه نیز انجام شود.

اشتری افزود: با کنترل و نظارت های صورت گرفته ازسوی پلیس، میزان افرادی که در جاده و خیابان ها برای مردم مزاحمت ایجاد می کردند، کم شده؛ که همین مقدار کم نیز نباید وجود داشته باشد.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه رزمایش نوروزی از 25 اسفندماه در سراسر کشور آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد، خطاب به روسای پلیس راهور، گفت: تلاش شما برای برقراری امنیت و آرامش در اقصی نقاط کشور، نوعی جهاد به شمار میآید؛ که بنده نیز از زحمات یکساله شما و برنامه های سال آینده تشکر می کنم.

وی افزود: ما قدردان زحمات شما هستیم و هر کاری که برای ارتقاء معیشت شما در توان بنده باشد، انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به روسای پلیس راهور سراسر کشورگفت: شما نیز باید با جدیت، سرزندگی و شادابی مأموریت خود را ادامه دهید و اگر کسری وجود دارد تحمل کنیم ما هم سعی خود را برای رفع خلأها بکار می گیریم.

اشتری همچنین بر انضباط فردی، جمعی، سازمانی و تجهیزاتی کارکنان که از اولویت های نیروی انتظامی است، تأکید کرد و گفت: از تلاش و مجاهدت تمام همکارانم در سراسر کشور برای برقراری امنیت در امر انتخابات تشکر و قدردانی می کنم؛ چرا که همکاران ما در این راستا کار بزرگی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

وی به کاهش آمار تلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: تلاش شما بزرگواران بر کسی پوشیده نیست، کاهش تلفات جاده ای طی 10 ماهه امسال اقدام بسیار شایسته ای است؛ اما این را هم باید بدانید که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جلسه ای فرمودند "حتی کشته شدن یک نفر از شهروندان بسیار زیاد است."

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید تا جایی که می توانیم میزان تخلفات و تصادفات را کاهش دهیم؛ ضمن اینکه این موضوع امری انساندوستانه است، ما هم در این راستا وظیفه ذاتی داریم.

اشتری با بیان اینکه کاهش تلفات رانندگی مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: باید با اجرای قانون سعی کنیم که تخلفات را به کمترین میزان برسانیم. اجرای قانون برای ما یک وظیفه است. از اجرای قانون کوتاه نخواهیم آمد و توصیه ما این است که همکارانمان در اجرای قانون با اخلاق و مهربانی رفتار کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: اجرای قانون با رأفت و مهربانی مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ بنابراین می توانیم با یک رفتار مناسب اعمال قانون کنیم ضمن اینکه مردم هم از نوع این برخوردها راضی هستند.

اشتری اضافه کرد: در هر جایی مردم اعمال قانون را می پذیرند؛ اما آن چیزی را که نمی پذیرند این است که قانون به شیوه های سخت و یا برخورد غیراسلامی و غیراخلاقی اجرا شود.

وی ادامه داد: البته هر چقدر که زمان می گذرد می بینیم که برخورد، تعامل، خدماترسانی و اجرای مأموریت ها نسبت به سال گذشته در نیروی انتظامی بهتر شده است.

اشتری افزود: روند رفتار سازمانی کارکنان ناجا در اقصی نقاط کشور و تمامی پلیس ها رو به بهبود و تعالی است که از این منظر خدا را سپاسگزاریم البته هر روزه باید این موضوع را به کارکنان مان تأکید کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی یک نهاد انسانمحور و اجتماعیمحور است و نوع کار ما با مردم و موضوعات اجتماعی مرتبط می باشد.

اشتری تصریح کرد: درصد تعامل و ارتباط با مردم در مجموعه راهور به نسبت دیگر پلیس ها بیشتر است؛ لذا باید این روحیه گفتمان و ادبیات را به صورت مستمر به همکاران مان گوشزد کنیم و اگر در جایی کوتاهی صورت گرفت برخورد مناسب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون باید همراه با مهربانی و رأفت باشد، افزود: انضباط فردی، جمعی، سازمانی و تجهیزاتی از موضوعاتی است که به آن تأکید شده است. باید مأمور ما از نظر ظاهری (لباس، خودرو و ...) منظم و مرتب باشد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مأموران راهور آیینهای از کل ناجا و نظام هستند زمانی که مردم شما را میبینند ایمان به نظام و جمهوری اسلامی نیز در آنها بیشتر می شود.

نظر شما
پربیننده ها