با یاران خراسانی 5

عدم تطبیق رفتارمان با گفتارمان غفلت را به همراه دارد

سردار محمود باقرزاده گفت: ما کسانی بودیم که وقتی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتیم تا پای جان رفتیم. امروز چه شده است که حاضر نیستیم یک کلام از رهبر انقلاب را در زندگی و رفتارمان پیاده کنیم؟بلاهایی که امروز بر سر ما آمده است نتیجه بی‌توجهی و غفلت ما است .
کد خبر: ۷۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ - 07March 2016

عدم تطبیق رفتارمان با گفتارمان غفلت را به همراه دارد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار جانباز محمود باقرزاده از فرماندهان دفاع مقدس در سفر به کربلای خوزستان در جمع تعدادی از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس با قرائت آیاتی از سوره مبارکه صف اظهار داشت: در آیات اولیه این سوره خداوند میفرمایند ای کسانی که ایمان آوردهاید چرا به چیزی که میگویید عمل نمیکنید؟ آیا ما واقعاً رزمنده دوران دفاع مقدس باقیماندهایم؟ چرا ما باید به اینجا برسیم؟ ما که کسانی بودیم که وقتی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتیم تا پای جان رفتیم. امروز چه شده است که حاضر نیستیم یک کلام از رهبر انقلاب را در زندگی و اعمال و رفتارمان پیاده کنیم؟ چرا به این مرحله رسیدهایم؟ این یک تلنگری برای ما است. بلاهایی که امروز بر سر ما آمده است سر همین قضایا است که نتیجه بیتوجهی و غفلت ما است و نتیجه عدم تطابق عمل و رفتارمان است.ما باید به خودمان بیاییم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه زشتترین رفتار نزد خداوند آن است که چیزی را بگوییم و به آن عمل نکنیم ادامه داد: ما به دوستانمان چه قولی دادیم؟ قولی که به آنها دادیم را یادمان نرود. توفیق بود که یکبار دیگر به مناطق عملیاتی سفر کنیم و قدم در این بیابانها بگذاریم و خاطرات و لحظات خوب آن دوران را به یاد بیاوریم و یادمان بیاید که به امامان و دوستانمان و خانواده معظم شهدا چه قولهایی دادهایم.

این جانباز دفاع مقدس افزود: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند دوست دارد کسانی را که دوست دارند برای رضای خدا در صفوفی بنیانکن در مقابل استکبار بایستند و جهاد کنند. انشاءالله ما مانند همان روزها استکبارستیزی خودمان را حفظ کرده باشیم. هر چند خداوند ارادهاش بر این است که دین خودش را کامل کند اما دشمن دست از مبارزه برنداشته و خط نفوذ را برای اجرای نیات شوم خود دنبال میکند که به حول و قوه الهی آنها توانایی آن را ندارند که جلو توسعه و پیشرفت اسلام را سد کنند. اما همین هم تلنگری است تا به هوش باشیم و به این مهم توجه داشته باشیم.

باقرزاده در پایان افزود: ما که در آن روزهای سخت و دشوار زحمت کشیدهایم و تلاش کردهایم امروز هم به مجاهدت خود ادامه دهیم که وعده خداوند نزدیک است «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ ینصُرکم وَیثَبِّت أَقدامَکم». اسلام مسلمان رفاهزده، تنبل، سست و کسل نیاز ندارد. آنچه آن دوران به دنبالش بودیم امروز هم همان مسیر را ادامه دهیم تا به نتیجهای که مطلوب حضرت حق است برسیم.  

لازم به ذکر است سردار محمود باقرزاده در عملیات بدر از ناحیه دو چشم مفتخر به جانبازی شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار