با یاران خراسانی6

حضور سردار قالیباف و فرماندهان و پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس در منطقه عملیاتی نهر خین

به‌منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و بازخوانی بخشی از حماسه‌آفرینی رزمندگان دلاور خراسانی در منطقه عملیاتی نهر خین، محمدباقر قالیباف و جمعی از فرماندهان خراسانی در منطقه عملیاتی نهر خین حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۷۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ - 07March 2016

حضور سردار قالیباف و فرماندهان و پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس در منطقه عملیاتی نهر خین

 به گزارش دفاع پرس از مشهد، محمدباقر قالیباف فرمانده لشکر 5 نصر در دفاع مقدس با حضور در یادمان منطقه عملیاتی نهر خین در جمع فرماندهان و پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس اظهار داشت: سنت حسنه راهیان نور، که سفر به سرزمین خوزستان و سرزمین شهدا است امسال از یک امتیاز خاصی برخوردار است و با راهیان نور سالهای قبل تفاوتی دارد و آن این است که مجموعه فرماندهان و مسئولین یگانهای رزم خراسان از سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در سطوح مختلف که در حقیقت شهدای زنده هستند گرد هم آمدند و یاد و خاطرات گذشته سالهای خوب دفاع مقدس را زنده کردند.

وی افزود: محلی که در آن قرار داریم محل خین است که همه یگانهای خراسان بخصوص لشکر 21 امام رضا(ع) و لشکر 5 نصر در عملیات والفجر 8 ، کربلای 4 و کربلای 5 در این منطقه عملیات کردند. خاطره زیبایی بود که دوستان و همرزمانم که دوران جوانی خود را که بهترین دوران زندگیشان بود را بار دیگر در این منطقه زیارت کردم و موجب شد تا یاد شهدا در ذهنمان زنده شود. از خداوند میخواهیم که ما را میراث داران خوبی برای شهدا و امام شهدا قرار دهد. 

قبل از سخنران محمدباقر قالیباف، علیرضا یوسفی از فرماندهان تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) در خصوص عملیات والفجر 8 و کربلای 4 و نحوه عملکرد نیروهای این لشکر در این دو عملیات و همچنین نقش تخریب در پیشبرد آن مطالبی را بیان کرد. در ادامه ثقفی از نیروهای اطلاعات و عملیات و از رزمندگان غواص مطالبی را در خصوص نحوه شناسایی منطقه عملیاتی کربلای 4 و همچنین نحوه شهادت دوست و همرزمش حسن قالیباف برادر محمدباقر قالیباف سخنانی را بیان کرد، سپس رضا سالم از نیروهای کادر فرماندهی گردان حزبالله از نقش فرمانده شهید این گردان ابراهیم محبوب و ایستادگی و مقاومت این فرمانده دلاور و پایداریش تا آخرین لحظات و همچنین از شهدای مظلوم خین خاطراتی را بیان داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار