رضا میرکریمی در گفت‌وگوی اختصاصی با دفاع پرس:

سینمای آسیا و غرب آسیا را مدیریت می‌کنیم/ ایران امن‌ترین کشور منطقه است

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر گفت: برای دعوت از مهمانان خارجی جهت حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر با اعتماد به نفس به آن‌ها اعلام کردیم ایران امن ترین کشور منطقه است.
کد خبر: ۷۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ - 08March 2016

سینمای آسیا و غرب آسیا را مدیریت می‌کنیم/ ایران امن‌ترین کشور منطقه است

«سید رضا میرکریمی» دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اولویتهای این دوره از جشنواره فجر گفت: بخش جهانی جشنواره فیلم فجر تمرکز خود را برای سرمایهگذاری روی جوانان و علاقمندان و پژوهشگران گذاشته است چرا که در آینده میتوانیم بهره زیادی در این بخش داشته باشیم.

وی وجه تمایز بخش جهانی نسبت به جشنواره ملی را تخصصی شدن دانست و گفت: جشنواره جهانی در مقایسه با جشنواره ملی که رویکرد مردمی دارد میتواند نگاه تخصصیتری داشته باشد. تلاش خواهیم کرد در بخش جهانی تخصصی شویم و زمینه تخصصی تر شدن برای دورههای بعدی بیشتر شود.

میرکریمی درباره دعوت از مهمانان خارجی و وضعیت دعوت شدن آنها نیز گفت: جشنواره فجر در دورههای گذشته نیز مهمانان ویژهای داشته است اما در برخی از مقاطع و دورهها تعداد آنها کم و زیاد شده است و البته امروز به دلیل شرایط ویژه جمهوری اسلامی ایران با اعتماد به نفس بیشتر از مهمانان خارجی دعوت کردیم.

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر تاکید کرد: سینمای ایران ظرفیت جهانی دارد و از این ظرفیتها در دعوت از اندیشمندان و صاحب نظران استفاده میکنیم.

وی در پاسخ سوالی درباره سیاستهای سینما گفت: فاصله و مرزی بین سیاست و فرهنگ وجود ندارد اما برداشتهای سلیقهی به فرهنگ آسیب میزند. رویکرد همه جشنوارههای بین المللی منافع ملی است و ما نیز با اصل این رویکرد موافقیم، اگر بخواهیم به منافع ملی فکر کنیم، بهترین راه برای جهانی شدن در سینما است که باید اجازه دهیم فکرها و نیروهای جدید به سینما ورود پیدا کنند.

میرکریمی گفت: ما در جریان پوست اندازی سینمای آنالوگ به دیجیتال دیر عمل کردیم و با تاخیر وارد صنعت سینما شدیم که در این راستا باید از این جهت با ورود نسل جدید این رخت را کنار بگذاریم.

دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر اظهار کرد: مثل کشورهای همسایه در جنوب کشور نیستیم که سینما ندارند و فقط می خواهند با پول های کلان جشنواره برگزار کنند و مهمان بین المللی برای جشنواره جذب کنند و آخر هم به آنها بخندند. سینمای آسیا و خاورمیانه را مدیریت می کنیم.

وی درباره تحولات منطقه و آثار مرتبط با مسائل سوریه، عراق و لبنان نیز گفت: تولیدات سینمایی از بازخوردهای مهمترین اتفاقات فرهنگی و اجتماعی است. مسئله سوریه و عراق بازخوردهای زیادی در جهان داشته است وسینما نیز به آن پرداخت و در این دوره از جشنواره سه فیلم سینمایی درباره این مسائل در جشنواره خواهیم داشت. برای دعوت از مهمانان خارجی جهت حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر با اعتماد به نفس به آنها اعلام کردیم ایران امن ترین کشور منطقه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار