رئیس کاخ سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر:

سینمای ایران تنها آلترناتیو سینمای آمریکا است/ من کار اجرایی بلد نیستم

رئیس کاخ جشنواره سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: من کار اجرایی بلد نیستم، اما آقای میرکریمی ایده های نویی دارند که من شعف زده شدم و دوست داشتم با او همکاری کنم.
کد خبر: ۷۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ - 08March 2016

سینمای ایران تنها آلترناتیو سینمای آمریکا است/ من کار اجرایی بلد نیستم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، رضا کیانیان رئیس کاخ جشنواره در نشست خبری جشنواره جهانی فیلم فجر درباره شرایط کاخ گفت: من کار اجرایی بلد نیستم، اما آقای میرکریمی ایده های نویی دارند که من شعف زده شدم و دوست داشتم با او همکاری کنم. من فکر می کنم سینمای ایران تنها آلترناتیو سینمای آمریکا است، پس باید یک جشنواره قوی شرقی بین المللی شکل بگیرد. تا به حال چند جشنواره شرقی  داشتیم ولی قدرتی ندارند بنابراین امیدوارم این جشنواره تبدیل به قطب جشنوارههای بینالمللی شرق شود، پس همه کمک کنیم که به آبروی سینمای ایران اضافه شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره به محیط زیست اهمیت بدهیم و در واقع جشنواره را سبز برگزار کنیم. در این جشنواره بولتن چاپ نمیکنیم که کاغذ مصرف نشود و درختی بریده نشود. اپلیکیشنی روی موبایلها نصب میشود و همه به آن دسترسی خواهند داشت.

کیانیان در مورد استقرار میهمانان گفت: در جشنوارههای قبلی بهترین هتلها در مرتفعترین مناطق برای میهمانان گرفته میشد و این مساله باعث میشد میهمانها متفرق باشند و کسانی که میخواهند با آنها گفتوگویی داشته باشند، دستشان به آنها نرسد. برای این بخش فکری شد که تمام میهمانها در هتل فردوسی مستقر میشوند و به جاهای دیگر شهر نمیروند.

این بازیگر سرشناس گفت: در واقع میهمانان این دوره  در قلب تهران و مرکز شهر هستند و در مسیر هتل تا پردیس چارسو 17-18 موزه مهم سر راهشان وجود دارد و به این صورت بهتر تهران را میشناسند.

وی اظهار کرد: هر اتفاقی که قرار باشد در جشنواره بیفتد در همین ساختمان خواهد بود. دو برنامه سینمای ایران و هفت همین جا مستقر میشوند، غرفهها کوتاه خواهد بود و همه چیز را میتوان به راحتی دید و همه چیز در اختیار همه است که این شرایط یک جو صمیمی ایجاد میکند.

کیانیان افزود: خبری از مهمانیهای آنچنانی و شام و نهارهای آنچنانی نخواهد بود، همه میهمانان و برگزارکنندگان جشنواره از همین غرفههای فودکورت استفاده میکنند، ساعت ناهار و شام نخواهیم داشت که کار در یک ساعت مشخصی تعطیل شود و همه میتوانند در هر ساعتی از این غرفهها استفاده کنند.

رئیس کاخ جشنواره همچنین بیان کرد: این گلهایی که در مراسم مختلف استفاده میشود یکی از اشتباهات ماست که قرار بود به جای آنها از گلدان استفاده کنیم تا گلی از شاخه جدا نشود، این یک بار به دلیل اینکه از قبل توسط گروه دیگری هماهنگ شده بود گل از شاخه جدا شده داریم و من از همه این گلها عذرخواهی میکنم. یک کتاب کوچک هم برای معرفی آثار خواهیم داشت که سیاه و سفید است و تمام اینها از مخارج کم میکند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما تعدادی مهمان داریم که برایشان کارت صادر میکنیم ولی حضور در جشنواره و دیدن فیلم برای همه آزاد است. در همین جا از دانشجویان رشتههای مختلف و اساتید آنها دعوت میکنم که بیایند اینجا فیلم ببینند و با مهمانان ما صحبت کنند. شرایط ورودشان هم خیلی ساده است، با پر کردن یک فرم کوچک در گیت ورودی میتوانند وارد شوند و در همه جای این سه طبقه آزاد هستند. همچنین به دانشجویان نیز کارت غذا خواهیم داد تا در همین جا بتوانند از فودکورت استفاده کنند.

کیانیان ادامه داد: در نتیجه این کاخ زمانی کاخ بود که آن اتفاقات میافتاد با این شرایط تبدیل به کوخ شده و خیلی خودمانی است. همچنین تعدادی ماشین و راهنمای تور نیز داریم که مهمانان را هر کجا بخواهند میبرند به ویژه در مراکزی که بیانگر فرهنگ ما است. متاسفانه خیلی از مهمانان فکر میکنند اینجا شبیه کره شمالی است و همیشه چند نفر مراقب آنها هستند که کجا میروند و چه میگویند ولی این مهمانان کاملا آزاد هستند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین کوشش میکنیم اینترنت خیلی قوی در اینجا داشته باشیم تا خیال همه راحت باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار