محمد رضا عطایی فر:

نمایش "سایه سکوت" به جشنواره جنگ آلمان می‌رود

نویسنده و کارگردان نمایش "سایه سکوت" گفت: از 17 کشور برای گروه ما دعوت‌نامه آمده است که به دلیل کمی بودجه فقط در دو کشور اجرا خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸ - 04December 2013

نمایش

محمدرضاعطایی فر نویسنده و کارگردان نمایش "سایه سکوت" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهارداشت: اجرای نمایش "سایه سکوت" برای علاقمندان و مخاطبان با در نظر گرفتن مدت زمانی که صرف اجرای جشنواره شد یک ماه طول کشید. با توجه به استقبالی که از این تئاتر شد لازم بود که اجرای این نمایش برای یک مدت دیگر ادامه داشته باشد اما نه زمان تالار حوزه هنری این اجازه را به ما می داد و نه بودجه ای که برای ما در نظر گرفته بودند.

وی افزود: در زمینه تئاتر دفاع مقدس آن قدر کار ضعیف انجام شده و آن قدر دوستان در این حوزه شعار داده اند که مردم با شک و تردید و به این گونه نمایش ها نگاه می کنند و به این راحتی ها سمت این گونه تئاترها نمی آیند اما خوشبختانه با اطلاع رسانی که در مورد تئاتر ما صورت گرفت استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمد.

نویسنده نمایشنامه های " رخساره" و "سکوتی با ..." با موفق دانستن اجراهایی که این گروه نمایشی در حوزه هنری داشته است، گفت: از 17 کشور برای ما دعوت نامه آمده است اما به دلیل نداشتن بودجه در دو تا از این جشنواره ها بیشتر نمی توانیم شرکت کنیم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته ما در جشنواره جنگ آلمان و همین طور در جشنواره ای که در کشور تاجیکستان برگزار می شود اجراخواهیم داشت.

محمدرضاعطایی فر ادامه داد: "سایه سکوت" درباره یکی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به نام محرم است که به همراه دیگر آزادگان از زندانهای عراق آزاد می شود اما به جای اینکه به ایران بیاید به یک کشور خارجی می رود و درآنجا می ماند، اصرارها برای بازگرداندن او بی نتیجه می ماند و او به هیچ وجه حاضر نمی شود به ایران باز گردد. با توجه به اینکه او در گروهی بیست نفره بوده که همه اعضا گروه به جز او به شهادت رسیدند حدس ها در مورد جاسوس بودن او بسیار زیاد می شود و هر لحظه که می گذرد بر شدت این حدس ها و گمان ها افزوده می شود .....

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تئاتر های دفاع مقدس و کافی ندانستن جشنواره تئاتر مقاومت افزود: مسئولین ترتیبی بدهند تا اجراهای دفاع مقدس استمرار داشته باشد نه اینکه دوسال یک بار بخواهند جشنواره ای برگزارکنند. حوزه های هنری که در سراسر کشور حضور دارند می توانند به کمک حوزه هنری تهران بیایند و با دعوت از گروه های تئاتری که در تهران کار خود را روی صحنه می برند استمراراین حرکت را تقویت کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار