به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست صمیمانه روابط عمومی صداو سیما با اهالی رسانه شب گذشته با حضور داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی، رضا رضایی مدیر اجرایی معاونت سیما، نورالدین جعفری قائم مقام صدا رسانه ملی و امیر خدابخش مدیرکل روابط عمومی صدا رسانه ملی در مجتمع پذیرایی ملاصدرا برگزار شد.
داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در ابتدای سخنان خود ، ضمن خیر مقدم به نمایندگان رسانه ها که پذیرای دعوت روابط عمومی بودند و در این نشت حضور داشتند، گفت: تمام تلاشمان این است که بتوانیم ارتباطی دوسویه را با رسانه ها داشته باشیم و اخبار سازمان را در سطحی وسیع و گسترده برای اطلاع مردم در اختیار رسانه ها قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه جنس فعالیت های روابط عمومی و رسانه ها یکی است، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده بیشتر بتوانیم به درخواست خبرنگاران در خصوص تعامل با رسانه ملی پاسخ دهیم.
نعمتی با بیان اینکه اطلاعات ویژه برنامه های نوروزی شبکه ها و مراکز در یک بسته جامع خبری از طریق پست الکترونیکی برای همه رسانه ها ارسال شده است، گفت: ممکن است برخی تغییرات جزئی مثلا در نام برنامه و یا ساعت پخش آن ها پیش بیاید که هرگونه تغییر سریعا به رسانه ها اعلام خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی دقیق، بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا مردم عزیز با برنامه ریزی مناسب بتوانند برنامه های مورد نظر خود را ببینند و یا بشنوند.
مدیر کل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر دکتر نوبخت سخنگوی دولت که در خصوص بودجه رسانه ملی و موارد دیگر مانند یک جانبه نگری رسانه بیان کرده اند، گفت: اظهارات ایشان نوعی فرافکنی محسوب می شود.
وی اظهار داشت: ای کاش ایشان به جای این فرافکنی و بیان عباراتی مانند سفره دل پر خونم را در مورد صداوسیما باز نکنم و اینکه صددرصد اعتبارات صداوسیماپرداخت شده است، به بیان واقعیت های مربوط به بودجه صداوسیما می پرداختند.
نعمتی افزود: ادعای جناب دکتر نوبخت در خصوص پرداخت کامل اعتبارات صدا وسیما در سال 94 صرفا در خصوص بودجه جاری سازمان است، ولی باید به صراحت بگویم 2/3 رقم بودجه عمرانی رسانه ملی تاکنون پرداخت نشده است و همین موضوع باعث شده که انجام پروژه های عمرانی متوقف شود.
مدیر کل روابط عمومی صداوسیما در خصوص بخش دیگری از اظهارات نوبخت که گفته بودند، میزان بودجه سال 95 رسانه ملی از سال 94 بیشتر هم شده است، تصریح کرد: واقعا چنین موضوعی تحقق نیافته است و آمار و ارقام نشان می دهد که افزایش بودجه صداوسیما برای سال 95 تنها یک درصد بوده است، در حالی که بودجه دیگر دستگاه های فرهنکی بین 30 تا 40 درصد رشد را نشان می دهد.
نعمتی یادآو شد: با توجه به افزایش 12 درصدی حقوق و مزایا، در واقع کمک دولت به رسانه ملی کاهش نیز داشته است.
مدیر کل روابط عمومی صداوسیما در ادامه با بیان این نکته که دولت، رسانه ملی را موظف کرده است بیش از 50 درصد نیاز مالی خود را درآمد زایی داشته باشد، گفت : وقتی رسانه برای تحقق آن به موضوع مزایده آگهی ها می پردازد و برنده مزایده نیز مشخص می شود، اما می بینیم که فشار ها به بانک ها آغاز می شود که خود را از این موضوع کنار بکشند و این طرح را به شکست می کشانند.
وی تصریح کرد: با این وضعیتی که برای رسانه پیش آمده باید گفت که سفره دل صداوسیما پر از خون است که هنوز گوشه ای از آن بیان نشده است.
نعمتی در خصوص عملکرد صداوسیما در ایام تصویب برجام و مذاکرات هسته ای، خاطر نشان کرد: میزان پرداختن به موضوع برجام از نگاه موافقان و مخالفان آن، بارها در گزارش های مختلف و با ذکر دقیق آمار و جزئیات و نام برنامه ها اعلام شده است، آماری که نشان از پرداختن حدود 2 برابری به نظرات موافقان برجام داشته است و در این خصوص مردم بهترین داور محسوب می شوند که فارغ از هرگونه سیاسی کاری به ارزیابی منصفانه عملکرد رسانه می پردازند.
وی افزود: تلاش رسانه ملی در موضوعات مختلف مرتبط با دولت، همراهی و همدلی است و حضور مسئولان محترم سازمان ها و وزارتخانه ها در برنامه های مختلف و تشریح عملکرد آن ها نشان از این همراهی دارد و اگر انتقادی نیز در برخی برنامه ها نسبت به برخی عملکردها می شود، منبعث از وظیفه ذاتی رسانه در پرداخت دقیق به موضوعات است، همانطور که رسانه های مختلف نیز نسبت به عملکرد رسانه ملی بعضا نقد حرفه ای و نه تخریبی دارند و از سوی رسانه ملی و مدیران مورد توجه قرار می گیرد.
در ادامه مراسم رضا رضایی معاون اجرایی معاونت سیما ضایی درباره مهمانهای دعوت شده به برنامههای تحویل سال نیز گفت: مهمانهایی برنامههای تحویل سال نو متناسب با رویکرد شبکه انتخاب خواهند شد. مثلا مهمانهایی که به شبکه پنج دعوت میشوند به دلیل رویکرد اقتصادی این شبکه با موضوع کارآفرینی انتخاب شدهاند.
وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده 70 فیلم سینمایی ایرانی و خارجی در ساعات مختلف از شبکههای مختلف سیما پخش میشوند. همچنین برخی شبکهها ممکن است فیلمهای تکراری و برخی فیلمهای جدیدی را پخش کنند.
رضایی درخصوص ادغام شبکههای سیما تصریح کرد: دو شبکه سیما به زودی ادغام میشود که برهمین اساس کانال بازار در شبکه پنج و شبکه دیگری که جزو حوزه سیما نیست در شبکه آموزش ادغام خواهد شد.
در ادامه این نشست صمیمی از همکاری خوب خبرنگاران و دبیران سرویس های فرهنگی و هنری رسانه ها با روابط عمومی صداوسیما قدردانی شد. همچنین از سوی خبر نگاران و دبیران سرویس های فرهنگی و هنری روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نکات مختلفی از جمله زمینه سازی برای بازدید خبرنگاران از پشت صحنه سریال ها، برگزاری نشست های خبری با دیگر مسئولان رسانه و .... مطرح شد که نعمتی اظهار امیدواری کرد روابط عمومی صداوسیما بتواند برای سال 95 ارتباط منطقی تری را با اصحاب رسانه ها داشته باشد و پاسخگور نیاز های خبری آن ها باشد.