امیر ظریفی یگانه خبر داد

دستگیری و هلاکت تعدادی از اشرار و کشف صدها قبضه سلاح توسط مرزداران نزاجا

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به عملیات‌های متعدد مرزداران نزاجا که منجر به دستگیری و هلاکت تعدادی از اشرار و کشف صدها قبضه سلاح در این منطقه شده است، گفت: دو شب پیش نیز در عملیاتی توانستیم تعدادی قاچاقچی اسلحه را دستگیر و تعدادی سلاح را نیز اعم از شکاری و سلاح سبک جنگی ضبط کنیم.
کد خبر: ۷۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ - 09March 2016

دستگیری و هلاکت تعدادی از اشرار و کشف صدها قبضه سلاح توسط مرزداران نزاجا

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عملیاتی دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه ارشد نظامی و فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور، صبح امروز در نشست خبری کاروان رسانهای راهیان نور نزاجا که در لشکر 192 زرهی اهواز برگزار شد، با اشاره به دلاورمردیهای مرزداران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: مسئولیت برقراری امنیت صدها کیلومتر از مرزهای جنوبی کشور در استانهای خوزستان و ایلام بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ما در این منطقه بیشترین مورد امنیتی را در حوزه قاچاق سلاح و مهمات داریم.

وی با اعلام این خبر که تاکنون مرزداران ارتش چندین عملیات علیه اشرار و قاچاقچیان در سطح منطقه داشتهاند، افزود: در حین این عملیاتها تعدادی از اشرار و قاچاقچیان به درک واصل شده و صدها قبضه سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شده است.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور در ادامه خاطرنشان کرد: دو شب پیش نیز عملیاتی را در بخشی از این منطقه انجام دادیم که طی آن توانستیم تعدادی قاچاقچی اسلحه را دستگیر و تعدادی سلاح را نیز اعم از شکاری و سلاح سبک جنگی ضبط کنیم.

امیر ظریفی یگانه تصریح کرد: مرزهای جنوب غربی کشور به دلیل حضور یگانهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح و همکاری و هماهنگیهایی که میان نیروهای حاضر در منطقه وجود دارد، علیرغم تهدید موجود، امروز یکی از امنترین مناطق مرزی کشور محسوب میشود.

وی به آمادگی رزمی و توانمندیهای نظامی یگانهای ارتش حاضر در مناطق غربی و جنوبی کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیروی زمینی ارتش رزمایش مشترکی را به همراه نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی در منطقه دشت آزادگان برگزار کرد؛ که به دلیل ملاحظات امنیتی و تخصصی بودن، این رزمایش رسانهای نشد؛ اما تمامی کسانی که در این رزمایش حضور داشتند بر موفقیتآمیز بودن آن مهر تایید زدند.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور با بیان اینکه تکاوران در این رزمایش با تسلیحاتی همچون توپهای 155 میلیمتری و 130 میلیمتری به همراه منحنیزنها به اجرای آتش پرداختند، گفت: در بخشی از این رزمایش تکاوران نیروی زمینی از فرودگاه مهرآباد به سمت منطقه عملیاتی اعزام شده و طی عملیات سقوط آزاد و چتربازی، در زمان تعیین شده توانستند عملیات واکنش سریع را با موفقیت به پایان رسانده و مواضع دشمن را منهدم و تصرف کنند.

امیر ظریفی یگانه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و نقشآفرینی ملت ایران در آن دوران خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی است؛ که در طول آن دوران ملت بزرگ ایران با همدلی و وحدت و ایثار از خودگذشتگی، درسی فراموشنشدنی به متجاوزین دادند.

این مقام نظامی در ادامه افزود: اگر چه امروز کشورهای اطراف بر اثر تهدیدها در ناامنی به سر میبرند، اما باید عنوان کرد که تلاشها و ایثارگریهای مردم و نیرویهای مسلح در دوران دفاع مقدس ضامن امنیت و اقتدار امروز ایران است.

وی با اشاره به نقشآفرینی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در روزهای آغازین جنگ تنها نیروهای ارتش آموزشهای نظامی لازم را دیده بودند و سپاه پاسداران و نیروهای مردمی چندان شکل نگرفته بودند. لشکر 92 زرهی اهواز در آن دوران اگرچه به لحاظ توان رزمی بهطور کامل آماده نبود و بهواسطه انقلاب و جابجاییهایی که در سطح نیرو شکل گرفته بود در کمترین سطح آمادگی خود قرار داشت، اما توانست با همین استعداد کم برنامههای ارتش بعثی عراق را برهم بزند و استراتژی دشمن مبنی بر تصرف 5 روزه استان خوزستان را با شکست مواجه کند.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور در این خصوص افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در خصوص لشکر 92 زرهی اهواز داشتند، عنوان کردند که «انصافا لشکر 92 زرهی اهواز سهم بسزایی در دفاع از جبهههای جنوب داشت. یک تیپ این لشکر توانست جلوی یک لشکر زرهی ارتش عراق بایستد».

امیر ظریفی یگانه نقش مقام معظم رهبری را در آزادسازی حصر سوسنگرد بی بدیل توصیف و تصریح کرد: عملیات آزادسازی حصر سوسنگرد یکی از سرنوشتسازترین عملیاتهای موفقیتآمیز ما در جنگ هشت ساله است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار