ما آماده‌ایم-86/ رئیس موزه جنگ روسیه مطرح کرد؛

بررسی علمی تاریخ جنگ و ایجاد زمینه برای نشست‌های مشترک میان بازماندگان جنگ/ تبادلات فرهنگی در حوزه سینمای جنگ

ژنرال ولادیمیر زاباروسکی با حضور در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب کشور پیشنهاد بررسی علمی تاریخ جنگ دو کشور و ایجاد زمینه برای نشست مشترک میان بازماندگان جنگ ایران و روسیه را مطرح کرد و اظهار داشت: این آمادگی را داریم که با کمک همکارانمان در حوزه سینمای جنگ تبادلاتی را داشته باشیم.
کد خبر: ۷۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ - 10March 2016

بررسی علمی تاریخ جنگ و ایجاد زمینه برای نشست‌های مشترک میان بازماندگان جنگ/ تبادلات فرهنگی در حوزه سینمای جنگ

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب، پیش از ظهر امروز ژنرال ولادیمیر زاباروسکی رئیس موزه جنگ روسیه به همراه میخایل میخالچیف معاون فرهنگی و ویکتور اسکرایبین معاون نمایشگاهی این موزه و نیز کادوس لاتیپف از قهرمانان جنگ این کشور در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب کشور حضور پیدا کردند و با فرماندهان این قرارگاه دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این مراسم ژنرال ولادیمیر زاباروسکی رئیس موزه جنگ روسیه که خود نیز از رزمندگان جنگ این کشور است ضمن معرفی موزه جنگ روسیه اظهار داشت: این مرکز اصلی ترین موزه جنگ روسیه است که اشیاء مربوط به جنگ جهانی در آن نگهداری می شود.

وی با بیان این مطلب که حضور این هیئت به دعوت رسمی ایران صورت گرفته است افزود: ما مشترکات زیادی با ایران از جمله جنگیدن برای حفظ استقلال و جنگیدن برای مردممان را داریم و طی بررسی هایی که انجام دادهایم متوجه شدیم که ایران در زمینه موزه های جنگ اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

رئیس موزه جنگ روسیه اصلی ترین هدف این سفر را آشنایی با کارهای انجام شده در موزههای ایران و معرفی کارهای به ثمر رسیده در روسیه مطرح کرد و اذعان داشت: ما از لحاظ مسائل دفاعی مشترکات زیادی داریم، همچنین بر روی مسائل اخلاقی و تربیتی نیز این اشتراکات وجود دارد.

وی افزود: ما در روسیه هفتهای را به نام سینمای ایران داشتیم که در موزه هایمان یک هفته تمام فیلمهای ایران را در یکی از سالنهای با شکوهمان به نمایش گذاشتیم که اکثر این فیلمها نیز مربوط به دفاع مقدس بود و این برای اولین بار بود که در روسیه اتفاق میافتاد و هم اکنون نیز این آمادگی را داریم که با کمک همکارانمان در حوزه سینمای جنگ تبادلاتی را داشته باشیم.

وی در ادامه پیشنهاد بررسی علمی تاریخ جنگ را مطرح کرد و اظهار داشت: میتوان دیدارهایی را میان رزمندگان ایران و روسیه ترتیب داد، چرا که پتانسیل بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. در این حوزهها ایران و روسیه قطعا اهداف مشترکی دارند، چرا که دوشادوش یکدیگر علیه تروریسم در دنیا می جنگند.

وی در خاتمه اذعان داشت: ما به عنوان نمایندگان سازمان خود قطعا از ایران به عنوان یک کشور مذهبی و کاملا دفاعی یاد میکنیم و برای انجام کارهای مشترک اقداماتمان را از لحاظ سیستماتیک شروع کردهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار