فرمانده کمیته پاکسازی منطقه جنوب ارتش درگفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد

پاک‌سازی کامل اراضی مسلح توسط نزاجا تا اواسط سال 95

فرمانده کمیته پاکسازی منطقه جنوب ارتش گفت: کار پاک‌سازی 2300 هکتار از اراضی واگذار شده به ارتش باقی مانده است؛ که ان‌شاءالله تا اواسط سال 1395 به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۷۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ - 12March 2016

پاک‌سازی کامل اراضی مسلح توسط نزاجا تا اواسط سال 95

سرهنگ فرمان اسعدی، فرمانده کمیته پاکسازی منطقه جنوب ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به فعالیتهای قرارگاه پاکسازی نزاجا اظهار داشت: این قرارگاه تحت هدایت معاونت عملیات این نیرو از زمان پایان جنگ تحمیلی تاکنون حدود 2 میلیون و 475 هزار هکتار از زمینهای مسلح واگذار شده به ارتش را پاکسازی کرده است.

وی با بیان اینکه اراضی پاکسازی شده، بهمنظور کشاورزی و دامپروری به زمینهای کارآمد و پر بازده کشور اضافه میشود، افزود:  کار پاکسازی 2300 هکتار از اراضی واگذار شده به ارتش باقی مانده است که انشاءالله تا اواسط سال 1395 به اتمام خواهد رسید.

فرمانده کمیته پاکسازی منطقه جنوب ارتش در این رابطه بیان کرد: آبگرفتگی و در مسیر تالاب بودن مناطق کوشک و طلائیه سبب کندی روند پاکسازی در این منطقه شده است.

سرهنگ اسعدی عنوان کرد: تاکنون از اراضی ذکر شده حدود پنج میلیون و 230 هزار مین و همچنین حدود شش میلیون و 320 هزار گلوله عمل نکرده، راکت و بمب را جمعآوری و تخریب کردهایم.

وی تصریح کرد: رسته مهندسی تاکنون 170 شهید و 750 جانباز را در این عرصه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار