در شیراز برگزار شد؛

مراسم پیش کنگره شهدای دانش‌آموز فارس

مراسم پیش کنگره شهدای دانش‌آموز به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و با همکاری اداره کل آموزش‌ و پرورش در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ - 09March 2016

مراسم پیش کنگره شهدای دانش‌آموز فارس

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: با توجه به برگزاری کنگره شهدای دانشآموز کشور در سال آینده، مقرر شد پیش کنگره شهدای دانشآموز امسال در تمام استانها برگزار شود و این مراسم در استان فارس با محوریت دبیرستان عشایری شهید بهشتی که در دوران دفاع مقدس 92 شهید دانشآموز تقدیم کرده است برگزار میشود.

آذری افزود: استقلال و امنیت امروز ما مدیون خون شهداست و ما در برابر این جانفشانیها و ایثارگریها وظیفه داریم باکار، تلاش و رشد علمی خود، به کشور خدمت کرده و ایرانی آزاد، آباد و مستقل بسازیم.

در این مراسم همچنین استاندار فارس نیز با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلامالله علیها)  اظهار داشت: این بانوی بزرگوار همیشه و در همه دوران بهترین الگو و اسوه بشریت بودهاند و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با توسل به ایشان و فرزندان بزرگوارشان به بزرگترین پیروزیها نائل میشدند.

افشانی تصریح کرد: داشتن ویژگیهایی چون سادگی، صداقت و اخلاص مهمترین دلیل ماندگار شدن شهدا در تاریخ است و امروز وظیفه ما در برابر گذشت و ایثارگری شهدا، ایثارگران و خانوادههای معظم شان، رعایت احترام، تواضع، تکریم و رسیدگی به مشکلات آنهاست.

در پایان این مراسم، ضمن تجلیل از جمعی از خانوادههای شهدای دانشآموز استان فارس، از 2 کتاب «نخ عمر» نوشته نواز الله دهقانی و «5 یار دبستانی» نوشته اسماعیل جمالی، از ایثارگران دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش دفاع پرس، استان فارس حدود 2 هزار و 800 شهید دانشآموز و 500 شهید فرهنگی در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار