جدیدترین دستاویز مقامات ایالات متحده برای اخراج مهاجران؛

آمریکا برای دادن ویزا اکانت شبکه های اجتماعی را چک می‌کند/ ۱۲۲هزار ویزا در این کشور لغو شده است

«عماد السید» در صفحه فیس‌بوکش در مورد «ترامپ» نوشته بود که "نمی‌خواهد به دلیل فکر کشتن ترامپ به حبس ابد محکوم شود". 2 روز بعد از ارسال نظر، این دانش‌آموز مصری به دلیل نقض قوانین ویزا بازداشت شد.
کد خبر: ۷۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ - 11March 2016

آمریکا برای دادن ویزا اکانت شبکه های اجتماعی را چک می‌کند/ ۱۲۲هزار ویزا در این کشور لغو شده است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مقامات آمریکا اخیرا برای تعیین واجد شرایط بودن اعطای ویزا به افراد اکانت رسانههای اجتماعی آنها را بررسی میکنند.

بر اساس این گزارش یک دانشآموز مدرسه پرواز مصری بعد از آنکه در صفحه «فیسبوکش» نظری مبنی بر کشتن «دونالد ترامپ» منتشر کرد از سوی مقامات آمریکا لغو ویزا شد.

ماجرا از جایی آغاز شد که «عماد السید» در صفحه فیسبوکش در مورد «ترامپ» نوشته بود که "نمیخواهد به دلیل فکر کشتن ترامپ به حبس ابد محکوم شود".

«السید» در آکادمی جهانی پرواز در لسآنجلس مشغول به تحصیل بود که مسئولان مدرسه پرواز پست او را میبینند و به افبیآی گزارش میدهند.

دو روز بعد از ارسال نظر، «عماد» توسط عوامل سرویس مخفی آمریکا در مدرسه فراخوانده و بازجویی میشود و از سویی دیگر منزل وی مورد تفتیش قرار میگیرد.

بر اساس گفته «الکس خطیب»(Alex Khatib) مالک این مدرسه،عوامل سرویس مخفی گفتند: آنها ویزای M1 «عماد» را لغو کردهو سند «I-20» او را هم فسخ کردهاند.

فرم «I-20» فرمی است که توسط مدرسه به حمایت از یک ویزای دانشجویی شخص پر میشود و بدون آن، ویزای «السید» از درجه اعتبار ساقط است.

در حال حاضر این دانشآموز مصری به دلیل نقض قوانین ویزا بازداشت شده است.

بر اساس گزارشها وی روز جمعه در دادگاه مهاجرت آمریکا حضور پیدا کرد و به شرط ترک خاک آمریکا با آزادی وی موافقت شد.

مقامات مهاجرت آمریکا به طور منظم با استفاده از رصد رسانههای اجتماعی به دنبال شواهدی از تقلب یا فعالیتهای غیر قانونی و نیز نظارت بر مهاجران پس از صدور ویزا هستند.

آمریکا از سال 2001 تاکنون تعداد 122000 ویزا را لغو کرده است که از این تعداد، 9500 مورد به دلیل تهدید تروریستی بوده است.

در این رابطه در سال 2012، دو گردشگر ایرلندی به نامهای «ون برایان»(Van Bryan) و «امیلی بنتینگ»(Emily Banting) بعد از اینکه «ون برایان»  در صفحه توئیتر خود پیامی تحت عنوان"این هفته آزاد هستم؛ آمادهام که بروم و آمریکا را نابود کنم!"، منتشر کرد و بعد آن بود که او و «امیلی» به محض ورود به لسآنجلس، توسط نیروهای امنیتی به مدت 5 ساعت تمام در خانه شان مورد بازجویی قرار گرفتند.

«نابود کردن»(Destroy) در زبان عامیانه ایرلندی به «مهمانی» اطلاق میشود!

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار