استاندار خراسان رضوی در دیدار با پدر شهیدان دهنوی:

خودباوری، خداباوری و ولایت‌پذیری رمز ماندگاری شهدا است

استاندار خراسان رضوی گفت: رمز ماندگاری شهدا خودباوری، خداباوری و ولایت‌پذیری آنان است و همین رموز ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف بین المللی سرافراز کرده است.
کد خبر: ۷۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ - 12March 2016

خودباوری، خداباوری و ولایت‌پذیری رمز ماندگاری شهدا است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی با همراهی عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با حضور در منزل رجبعلی دهنوی پدر شهیدان علیاکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی و دو جانباز افتخارآفرین هشت سال دفاع مقدس، با این اسوه صبر و استقامت دیدار کردند.

در این دیدار رشیدیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا غیورمرد انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز بر همگان به ویژه مسئولان تکلیفی بزرگ وجود دارد که باید بر اساس آن همواره رهرو راستین شهدا باشند و در راستای تحقق آرمانهای والای آنان قدم بردارند.

وی افزود: رمز ماندگاری شهدا خودباوری، خداباوری و ولایتپذیری آنان است، با وجود این رموز ارزشمند، سرافرازی و سربلندی امروز کشورمان در عرصههای مختلف بینالمللی، مرهون ایثار و از خودگذشتگی این دلاورمردان و شیرزنان است.

رشیدیان بیان کرد:  22 اسفند ماه روز مبارکی است، ما هرچه داریم از شهدا داریم و باید بدانیم که امروز همه ما بر فرش قرمزی از خون شهدا ایستاده ایم و با وجود این، تکلیفمان برای حفظ و حراست خون شهدا بسیار سنگین است.

وی افزود: باید از خدا بخواهیم به اندازه و به جا عمل کنیم تا در قیامت مدیون شهدا نباشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: خانوادههای شهدا با تقدیم یک یا چند فرزند خود در راه انقلاب، همچنان در پیمودن این مسیر ثابت قدم و استوار هستند و در این راه حتی ذره ای در اراده  آنان در تبعیت از ولایت خللی وارد نشده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی با تقدیم بیش از 17 هزار شهید همواره به عنوان یکی از استانهای پیشتاز و موثر در طول دوران دفاع مقدس بوده و در این راه نیز شهدای شاخص و سرداران بزرگی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

در این دیدار همچنین عابدین عابدی مقدم در سخنانی خاطرنشان کرد: شهدا سندهای زنده تاریخ ایران اسلامی و برگهای زرین این تاریخ پرافتخار هستند و با وجود این باید همواره یاد این افتخارآفرینان را زنده نگه داریم.
گفتنی است رشیدیان استاندار خراسان رضوی پس از گفتگو صمیمانه خود با این پدر شهید از آثار به جا مانده از شهیدان دهنوی شامل وصیت نامه و دست نوشته های آنان که توسط خانواده این شهدای والامقام جمع آوری شده بود، دیدن کرد.

لازم به ذکر است شهید علی اکبر دهنوی در 9 دی ماه 1357 و یک روز پیش از واقعه دهم دی ماه در خیابان بهار مشهد و در تظاهرات بر علیه رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسید، همچنین حمیدرضا و حسین برادران این شهید والامقام نیز به ترتیب در 3 تیر ماه 1362 در منطقه مهران و در عملیات والفجر 3 بر اثر اصابت گلوله دشمن و در 29 اسفند 1366 در منطقه مائوت عراق بر اثر اصابت ترکش به درجه والای شهادت نائل شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار