خیبریون و بدریون در مشهد تشییع و به خاک سپرده شدند+تصاویر

پیکر مطهر 11 تن از شهدای دفاع مقدس که در عملیات خیبر و بدر به شهادت رسیدند در مشهد تشییع و به خاک سپرده شدند.
کد خبر: ۷۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ - 14March 2016

خیبریون و بدریون در مشهد تشییع و به خاک سپرده شدند+تصاویر

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) و همزمان با اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی حضرت زهرا(س) پیکر پاک 8 شهید تازه تفحص شده که بهتازگی شناساییشده بودند و پیکر مطهر سه شهید گمنام در مشهد مقدس تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم که با حضور آیتالله علم الهدی نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی و امامجمعه مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) و دهها هزار نفر از زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) برگزارشده بود ابدان مطهر شهدا از عرصه میدان شهدا بر روی دستان عزاداران و محبان حضرت زهرا(س) به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) تشییع شد.

سوگواران فاطمی  در این اجتماع عظیم در طول مسیر با نوای حزنانگیز نوحهخوانان در عزای حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان شهیدش بر سر و سینه زدند.

خیل عزادارنی که سربندهای "یا فاطمه" بر پیشانی داشتند شهدا را با شعارهای یا زهرا، حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است و این گل پرپر از کجا آمده' آنها را تا روضه منور بدرقه کردند.

در پایان مراسم، عزاداران فاطمی همراه با پیکر پاک شهدا در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) گرد آمدند تا پس از نوحهخوانی و سوگواری مخاطب مقتل خوانی آیتالله سید احمد علم الهدی نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی و امامجمعه مشهد باشند.

اسامی 8 تن از این شهدای والامقام که در عملیات خیبر در اسفندماه ۶۲و عملیات بدر در اسفندماه ۶۳به فیض عظمای شهادت نائل آمدهاند به این ترتیب است، بسیجی شهید فرجالله زمانیان، بسیجی شهید اکبر روشندل، بسیجی شهید مرتضی پیله­ چیان تخریبچی تیپ21امام رضا(ع)، بسیجی شهید علی یوسفی، شهید جواد شریفی ­تربتی، شهید ابراهیم رسولی­ چمن­ آباد، شهید قاسم زمانی و شهید ابوالقاسم بهشتی. پیکر مطهر 3 تن دیگر از این شهدا که گمنام بودند بعد از تشییع و طواف به تهران بازگشتند.

این مراسم با اقامهٔ نماز ظهر و عصر و همچنین نماز بر پیکر مطهر شهدا توسط آیتالله علم الهدی به پایان رسید.

نظر شما
پربیننده ها