سرلشکر رحیم صفوی در دانشگاه امام حسین(ع)؛

دولت های منطقه با ایران دوستی کنند / دانشجو همیشه استکبار ستیز است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو در دانشگاه امام حسین(ع) سپاه گفت: پیام 16 آذر را باید دانشجویان فعلی برای مبارزه با استکبار و رسیدن به استقلال در یاد داشته باشند و این پیام متعلق به همه اعصار خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ - 07December 2013

دولت های منطقه با ایران دوستی کنند / دانشجو همیشه استکبار ستیز است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه جامع امام حسین(ع) سپاه برگزار شد، سلام مقام معظم رهبری را به پدر و مادر، همسران و فرزندان این شهدا ابلاغ کرد و از دانشگاه امام جامع حسین(ع) به دلیل برگزاری این مراسم و صدور مدارک فارغالتحصیلی ۶شهید اخیر این دانشگاه، شهیدان حسن شاطری، سیفاله حیدرپور، مجید حاجیحاتم، سیدحسن بطحایی، سعید فنایی و رضا کارگر برزی تشکر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان از 60 سال پیش، با ظلم و استکبار مبارزه می کنند افزود: امیدوارم دانشگاه جامع امام حسین(ع) هر سال این روند را ادامه داده و این روز را به عنوان روز شهدای دانشگاه امام حسین(ع) گرامی بدارد.

صفوی ادامه داد: آمریکا مظهر ظلم است و دولت های آمریکا هرجا که توانستند به منافع ایران ضربه زدند. تاریخ سیاست خارجی آمریکا و اسرائیل نشان میدهد که آنها دولتهایی فریبکار، اغواگر و قلدرمآب هستند.

وی با اشاره به موضوعات بینالمللی و منطقهای و نیز برخی فشارها بر جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ملت ایران به فضل الهی، با تدبیر مقام معظم رهبری و با حمایت از دولتمردان که منتخب ملت هستند، با صبر انقلابی و هوشمندی نسبت به مسائل از چالشهای پیش رو عبور میکند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: کشورهای منطقه بجای اتخاد سیاست خارجی غلط علیه ایران و دوستی با رژیم صهیونیستی، با رویکرد سازنده در قبال برقراری امنیت در آسیا، با جمهوری اسلامی ایران رابطه داشته باشند چراکه آمریکا و اسرائیل قبلا آزموده شده اند و به شاه مخلوع ایران که دست نشانده خودشان بود هم رحم نکردند .آمریکایی ها همچنین در لیبی نیز که در چند سال اخیر درگیر تحولات بزرگی شد امتحان خود را پس داده اند و بعد از این که تجهیزات هسته ای لیبی را به آمریکا منتقل کردند به تعهدات خود پایبند نبودند و برعکس حکومت قذافی را نیز سرنگون کردند .

سرلشکر صفوی همچنین با اشاره به جایگاه صبر گفت: ببینید حضرت آقا نسبت به دوستانش که در حق مردم ظلم و جفا کردهاند و الان هم جفا میکنند، چقدر صبر میکنند، کسانی که علیه امنیت این کشور اقدام کردهاند و بیانیه دادهاند و حکمشان در محاکم قضایی روشن است.

وی در ادامه به رشادت های شهید حیدرپور و شهید حسن شاطری از دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهید حیدرپور فرمانده دلار تیپ فتح بود که ایشان در عملیات کربلای 5 به همراه لشکر پیروز ثارالله کرمان به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی از کانال پرورش ماهی عبور کرد و او شجاعتی را دارا بود که شجاعت ایشان را من  نداشتم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه شهادت نصیب افراد خاص می شود  افزود: ما دنبال شهادت هستیم و به نظر من بهترین خیر برای بندگان خدا شهادت است و استحکام هویت ملی و پایداری ملت ها را روحیه جهادی و حماسه آفرینی ملت ها تشکیل می دهد.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه شهادت اساس پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود، ادامه داد: هم اکنون هم اساس بقای انقلاب اسلامی روحیه جهادی و مقاومت است. ملت هایی که روحیه جهادی ندارند تاریخ آنها با ذلت، اسارت و آوارگی همراه بوده و خواهد بود.

وی در ادامه به سرنوشت ملت فلسطین در گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 64 سال است که یک صهیونیستهای پلید،کشور فلسطین را اشغال کردند و حدود 5 میلیون نفر از فلسطینی ها در کشورهای همسایه آواره شده اند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: کشورهای عربی 5 بار با رژیم صهیونیستی جنگیده اند و در تمامی آنها شکست خورده اند اما چرا در جنگ 33 روزه و 22 روزه نوار غزه، اسرائیل با شکست مواجه شد؟ چون در گذشته کشورهای عربی یا با آمریکا بودند یا شعار ناسیونالیسم عربی سر می دادند و نه شعار اسلامی. اما در جنگ 33 روزه و 22 روزه رزمندگان حزب الله لبنان پیشانی بند فرزندان ایران را بر سر بسته بودند و همین طور حماس نیز شعار پان عربیسم را کنار گذاشت و مقاومت فرزندان ایران را الگو قرار داد.

صفوی افزود: ملت ما ملت حماسی است و رهبر خردمند، شجاع و حکیمی دارد که قابل مقایسه با هیچ کدام از رهبران 57 کشور مسلمان دیگر نیست و البته ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی در ادامه به مراسم 16 آذر اشاره کرد و گفت: حماسه 16 آذر سال 1332 زمانی شکل گرفت که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و شاه خائن 3 دانشجو را  جلوی پای وی قربانی کرد. روز 16 آذر با گذشت زمان به فراموشی سپرده نمی شود. پیام 16 آذر را باید دانشجویان فعلی برای مبارزه با استکبار و رسیدن به استقلال در یاد داشته باشند و این پیام متعلق به همه اعصار خواهد بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری سپس ادامه داد: آمریکا سیاست فریبکارانه و قلدرمآبانه دارد، اما ملت ما با تدبیر مقام معظم رهبری و با اجرای منویات رهبری معظم توسط دولتمردان خود که منتخب ملت ایران هستند از این چالش های اقتصادی عبور می کند و به ساحل امن پیشرفت، امنیت و حرکت متعالی خواهد رسید.

صفوی در پایان به دولت های منطقه توصیه کرد: علیه ایران توطئه نکنید، با ایران مشارکت داشته باشید و دوستی با ایران را به کشورهای دیگر ترجیح بدهید چون به نفع شماست زیرا اگر یک روزی خواستید سرنگون شوید آمریکا به شما وفادار نخواهد بود و ایران همیشه باثبات و قدرتمند است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار