ما آماده‌ایم-252/ گزارشی از مراسم سال تحویل در شلمچه؛

کربلا کربلا ما داریم می آییم/ صف طویل اتومبیل ها برای حضور در سحرگاه نوروز شلمچه

خادمین یادمان شلمچه که از دقایق اولیه بامداد مشغول هدایت زائرین بودند، هنگام بازگشت از زائرین یادمان شهدای گمنام شلمچه، التماس دعا داشتند و اینکه سفر بعدی با هم در کربلا باشند.
کد خبر: ۷۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ - 21March 2016

کربلا کربلا ما داریم می آییم/ صف طویل اتومبیل ها برای حضور در سحرگاه نوروز شلمچه

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب؛ امسال هم مثل سال های گذشته هم زمان با نزدیکی به زمان سال تحویل، جنب و جوش خاصی در میان مردم دیده می شد. عده ای مشغول خرید لباس نو برای عید بودند و عده ای هم دنبال خرید ملزومات عید مثل میوه و شیرینی و آجیل و ...؛ اما در این میان عده ای هم دنبال این بودند که موقع سال تحویل در کنار قبور مطهر شهدا بهویژه یادمان های دفاع مقدس باشند.

یکی از این یادمان های شهدا، یادمان شهدای گمنام در شلمچه است؛ یادمانی که هر ساله در ایام اعزام کاروان های راهیان نور پذیرای میلیون ها زائر سرزمین های نور از اقصی نقاط کشور است.

به همین خاطر از صبح زود ما هم راهی این منطقه شدیم تا بلکه بتوانیم گوشه هایی از حضور بی شمار مردم در این یادمان، را برای اطلاع سایر هم میهنان عزیزمان منعکس سازیم.

وسایل لازم را برداشتیم و راهی شلمچه شدیم؛ راهی که در روزهای قبل، در صبح زود خلوت بود؛ این بار تعداد زیادی اتوبوس و سواری در مسیر منتهی به شلمچه دیده می شد چون همه می خواستند موقع تحویل سال در قدم گاه شهدای عملیات کربلای پنج باشند.

وقتی به محل مورد نظر رسیدیم ما هم همراه با خیل جمعیت قدم زنان و آهسته به سوی زیارتگاه شهدای عملیات کربلای پنج رفتیم و در آنجا اولین صحنه ای که جلب توجه می کرد زنان و مردانی بودند که با بچه های خردسال خود و برخی ها نیز با والدین کهنسال، به این سرزمین آمده بودند و بعد از آن دختران و پسرانی که از چهره هایشان مشخص بود با اینکه زندگی مشترک خود را تازه شروع کردند، به جای سفر به سایر نقاط کشور، این محل را برای شروع سال جدید انتخاب کرده اند.

در این میان چهره مورد علاقه بسیجیان یعنی سردار محمد رضا نقدی نیز که در گوشه ای از محوطه یادمان شلمچه آماده مصاحبه زنده تلوزیونی بود، برای برخی ها جلب توجه می کرد چون شاید توقع نداشتند رئیس سازمان بسیج مستضعفین برخلاف عده ای از مسئولان که این موقع به سفرهای سیاحتی می روند، در یادمان شهدای کربلای پنج حضور داشته باشد.

به همین جهت بازار عکس یادگاری و عکس سلفی گرفتن با سردار، داغ بود و یکی از همین نفرات، عیدی خود را از سردار نقدی گرفت. این عیدی هم چیزی نبود جز چفیه ای که سردار بر دوش خود می اندازد.

در داخل این یادمان هم همانند فضای بیرونی آن، جمعیت زیادی حضور داشتند و مردم از مدت ها قبل از تحویل سال، خود را به این منطقه رسانده بودند و وقتی سال تحویل شد، با در آغوش گرفتن همدیگر، سال جدید را بهم تبریک گفتند.

بعد از تحویل سال هم وقتی به بیرون از مجموعه مسقف شده یادمان شلمچه آمدم، می شد مردمی که از گوشه گوشه این کشور و به اشکال مختلف خود را به اینجا رسانده بودند، دید؛ آنها کنار هم نشسته بودند و میوه و تنقلات میل می کردند و برخی هم مشغول خواندن زیارت عاشورا بودند.

در این میان برخی هم با خود سبزه، سفره هفت سین و تنگ ماهی قرمز آورده بودند و در کنار یکدیگر به گرفتن عکس یادگاری مشغول بودند.

به خادمین یادمان شلمچه هم باید خداقوت گفت؛ این عزیزان از دقایق اولیه بامداد مشغول هدایت زائرین بودند و هنگام بازگشت نیز از آنها التماس دعا داشتند و اینکه سفر بعدی با هم در کربلا باشند.

نظر شما
پربیننده ها