به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاعپرس، حجتالاسلام والمسلمین «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، در مراسمی که بهمناسبت سیوششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمةالله علیه)، در مسجد مالک اشتر ستاد فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: امام باقر (علیهالسلام) میفرمایند «الإبقاءُ عَلی العَمَلِ أشَدُّ مِن العَمَلِ؛ نگهداری عمل، از خود عمل دشوارتر است»؛ یعنی مسلمان بودن مهم است، اما مسلمان ماندن مهمتر است؛ مؤمن بودن مهم است، اما مؤمن ماندن مهمتر است؛ انقلابی بودن مهم است، اما انقلابی ماندن مهمتر است؛ اصل انقلاب مهم است، اما صیانت و نگهداری و حفاظت از انقلاب مهمتر است.
حجتالاسلام سعیدی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: ۱۴ خرداد یادآور دو رویداد است؛ نخستین رویداد، رحلت امام (ره)، بهعنوان بزرگترین رهبر برای بزرگترین انقلاب بود که برای مردم ما که دلبستگی زیادی به این رهبر داشتند، حادثهای بسیار دردناک بود. رویداد دوم هم اقدام بسیار بهجا و سریع مجلس خبرگان در جهت انتخاب رهبری بعد از امام راحل بود و آن انتخاب شایستهترین، مدیرترین، شجاعترین با جامعیت لازم و کامل یعنی حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای (مدظلهالعالی) به رهبری انقلاب بود.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اگر بخواهیم شخصیت امام راحل و نقش ایشان را در تاریخ معاصر و پدیداری این انقلاب مورد ارزیابی قرار دهیم، باید تاریخ گذشته را مرور و نقش امام را در تحولات بررسی کنیم، افزود: بخش اول پیشینه انقلاب است؛ این انقلاب مربوط به ۱۰ سال و ۵۰ سال و ۱۰۰ سال اخیر نبود، بلکه پیشینه بسیار زیادی در پهنه تاریخ دارد؛ اولین نکته این است که مهمترین حادثهای که بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله) رخ داد، اخلال در پدیده «غدیر» بود؛ یعنی در رابطه با میراث گرانسنگ پیامبر (صلی الله علیه و آله)، پس از رحلت ایشان، کسانی که میبایست حافظ امامت و ولایت باشند، خیانت کردند و قرآن و اهل بیت (علیهمالسلام) را از صحنه حکومت و سیاست کنار زدند. مهمترین خیانتی که به جامعه بشری شد، همین کنار زدن قرآن و اهل بیت (علیهمالسلام) از صحنه حکومت و سیاست و از هرم قدرت بود.
وی با بیان اینکه بعد از ۱۵ قرن یک فقیه جامعالشرایط یعنی امام خمینی (ره)، قرآن و اهل بیت (علیهمالسلام) را بهعنوان میراث پیامبر (صلی الله علیه و آله) در هرم حکومت قرار داد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بعد از ۱۵ قرن مفاد «حدیث ثقلین» را عمل کردند و در راستای تداوم جریان غدیر و جایگاه امامت و ولایت و قرآن در جامعه، با شکلگیری انقلاب اسلامی، به حدیث ثقلین عمل شد و قرآن و اهل بیت (علیهمالسلام) در هرم حکومتی قرار گرفت.
حجتالاسلام سعیدی با بیان اینکه تا قرن هفتم، قریب به شش قرن قدرت در اختیار بنی امیه و بنیعباس قرار گرفت، اظهار داشت: تقریباً در قرن هفتم بود که عباسیان سقوط کردند. آنها شش قرن بر مسلمانان حکومت کردند و بلاهایی بر سر مسلمانان آوردند که حد و حساب نداشت و اگر ائمه معصومین (علیهمالسلام) نبودند، امروز اثری از قرآن و عترت نبود.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه با رجوع به تاریخ درمییابیم که در طول ۳۰۰ سال اخیر اسلام در حوادث مهم بینالمللی غایب بود و در حوادث جهان نقش چندانی نداشته است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی و با قرارگرفتن قرآن و اهل بیت (علیهمالسلام) در هرم حکومتی، اسلام در حال نقشآفرینی و اثربخشی در جوامع بشری است.
وی با اشاره به مقاطع تاریخی که اسلام نتوانست در آن نقشآفرینی کند، یادآور شد: مقطع اول رنسانس، یعنی انقلاب کبیر فرانسه بود؛ این انقلاب پیامدهای بسیار خطرناکی برای دین و اسلام داشت؛ سه پیامد مهمش این بود که با «تکیه بر اصالت انسان»، «انسان را جای خدا، عقل را جای وحی و دنیا را جای آخرت» گذاشتند؛ البته در اصل هدفشان تقابل با مسیحیت بود؛ اما متأسفانه بدون توجه به مکتب اسلام با مبانی و اصول اسلام و دین به مقابله برخاستند.
حجتالاسلام سعیدی ادامه داد: دومین اتفاق مهم، انقلاب شوروی بود؛ انقلاب شوروی ضربهای که به اسلام زد، کمتر از انقلاب کبیر فرانسه نبود؛ در انقلاب فرانسه انسان را جای خدا گذاشتند، اما انقلاب شوروی ماده را به جای خدا قرار داد، انقلاب کبیر فرانسه عقل را جای وحی گذاشت، اما انقلاب شوروی تجربه را جای وحی قرار داد و هر دو به طریقی به اسلام ضربه زدند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه «کارل مارکس» فیلسوف آلمانی، در واقع عبارت «دین، افیون تودههاست» را در کتاب «نقد فلسفه هگل» به کار برده است، بیان کرد: کارل مارکس با این عبارت بیان میکند که دین، بهعنوان یک نوع تسلی و امید دروغین، باعث میشود که مردم از مشکلات و نابرابریهای اجتماعی در جامعه غافل بمانند. مفهوم این کلام این است که بانیان مارکسیسم، اسلام را نشناختند و حرکت امام (ره) ثابت کرد که دین افیون و مخدر نیست، بلکه دین اسلام محور ایجاد انقلابها، نهضتها بوده است.
وی با رد ادعای کارل مارکس، فیلسوف آلمانی در خصوص دین گفت: انقلاب اسلامی حاکمیت دین و اسلام و قرآن و اهل بیت (علیهمالسلام) را به صحنه آورد و پیشرفت این کشور اسلامی با حاکمیت اسلام به گونهای بوده است که امروز دنیا روی قدرت دفاعی ایران بهویژه موشکهای بالستیک و صنعت پهپادی ایران در حال مانوردادن است و قدرت دفاعی، هستهای و توانمندیهای نظام اسلامی، محصول انقلاب امام راحل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با صلابت، هوشمندی و آیندهنگری عوامل اقتدار ایران را به منصه ظهور رساندند.
حجتالاسلام سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، سلطه آمریکا بر تار و پود ایران با مهرهای به اسم رضاخان را برهم زد، افزود: ایران در دوران رضاخان و فرزندش محمدرضا تحت استعمار و سلطه آمریکاییها بود، اما امام راحل با تشکیل انقلاب به کشور عزت داد، در پیش از انقلاب جرأت سخن گفتن در رابطه با قدرتهای استکباری را نداشتیم، اما امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با انقلابی که امام راحل شکل داد، در برابر ترامپ که خود را کدخدا و دیکتاتور دنیا معرفی میکند و برای تعطیلی صنعت هستهای ایران رجزخوانی میکند، میفرماید «اینها غلط زیادی است»؛ این نشانه استقلال و قدرت سیاسی کشور است که تحت استعمار و سلطه بیگانگان نیست و رهبری با اقتدار، استقلال و عظمت سخن میگوید.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تحولاتی که در پرتو انقلاب اسلامی رخ داد، عنوان کرد: یکی از تحولات انقلابی که امام راحل پایهگذاری کرد، تلاقی بین قرآن و عترت اهل بیت (علیهمالسلام) در هرم قدرت بعد از ۱۵ قرن بود؛ «احیای غدیر» دومین تحول انقلاب اسلامی بود، من نمیدانم خداوند متعال چه شأنی برای حضرت امام (ره) در قیامت در نظر گرفته است؟! و چه جایگاهی برای ملت ایران پیشبینی کرده است؛ با وجود اینکه خواص آن روز در تحقق بخشیدن به فلسفه غدیر خیانت کردند، اما امام راحل غدیر را احیا کرد و مردم ایران در برکات و ثواب احیای غدیر سهیم هستند؛ امام، رهبری انقلاب و مردم ایران احیاگر و تحقق بخش فلسفه غدیر شدند و این افتخار بزرگی برای ایران و ایرانی است.
وی با اشاره به دیگر ثمرات و اثرات و تحولات شکل گرفته به واسطه انقلاب اسلامی گفت: «تبدیل ایران از کشور وابسته با محوریت یک نوکر دستنشانده به یک قدرت با ظرفیت تأثیرگذاری در عرصه بینالمللی»، «احیای اسلام بر اساس اصالت الله نه بر اساس اصالت ماده»، «ارائه یک چهره از شخصیت و رهبری الهی» از تحولات شکل گرفته در سایه انقلاب اسلامی است. جهان تا قبل از انقلاب اسلامی رهبران برجسته را مانند گاندی، تیتو و امثال اینها میشناخت، اما اکنون نام خمینی و خامنهای بهعنوان رهبران برجسته بر تارک تاریخ در عرصه بینالملل جلوهگری دارد.
حجتالاسلام سعیدی با بیان اینکه ارتقای قدرت دفاعی ایران یکی از دستاوردها و محصول انقلاب امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: امروز توانمندی دفاعی و اقتدار نظامی کشور در دنیا برتر و برجسته و غیرقابل کتمان است و دوست و دشمن به توانمندی و قدرت دفاعی ایران اسلامی اذعان دارند، با وجود بالاترین جایگاه دفاعی در سطح بینالمللی، اما به دنبال جنگ نیستیم، ولی در دفاع تردیدی نداریم.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به «الگوی تلفیق بین دین و دموکراسی» بهعنوان تحول انقلاب امام خمینی (ره) بیان کرد: انقلاب اسلامی معجزه کرد؛ این انقلاب هم الهی است هم مردمی؛ حق حاکمیت با خداست و قدرت حاکمیت با مردم است؛ با مطالعه دقیق و کامل میگویم اسرائیل و آمریکا یقین دارند که قدرت آینده از آنِ اسلام است و ایران در مسیر جهانیسازی دین و قدرت به رهبری امام زمان (عج) است؛ اما اسرائیل و آمریکا میخواهند تا آخرین نفس ایستادگی کنند و لذا رسالت رهبری انقلاب و ملت ایران در این عصر بسیار سنگین و در عین حال بسیار مقدس است.
وی با اشاره به اینکه شناخت اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی شکل گرفته از سوی امام خمینی (ره) نیازمند بررسی دقیق و جامع و کامل یک پیشینه آن از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله) تا زمان شکلگیری انقلاب اسلامی است، گفت: امام راحل آمد و با انقلاب اسلامی اسلام را زنده کرد؛ پیش از انقلاب اسلامی، ایران ژاندارم و حافظ منافع آمریکا بود؛ اما امروز معادله تغییر کرده است و ایران امروز در کنار «چین»، «روسیه»، «آمریکا» و «هند» بهعنوان پنجمین قدرت تأثیرگذار مطرح است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پایان از مجموعه فرماندهان، کارکنان و خانوادههای حافظان امنیت کشور و اقدامات فراگیر و گسترده آنان تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/ 271