اوباما بر ضرورت تداوم تحریم و مذاکره با ایران تاکید کرد

رئیس جمهور امریکا با اشاره به اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران گفت: در زمان کنونی، دیپلماسی راهکار مناسب در قبال ایران است.
کد خبر: ۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸ - 08December 2013

اوباما بر ضرورت تداوم تحریم و مذاکره با ایران تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از واشنگتن پست، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا با شرکت در اجلاس سالانه "سابان" در مورد روابط امریکا و اسرائیل ضمن تاکید بر اهمیت منافع و امنیت اسرائیل برای امریکا گفت: تحریمهای گستردهای علیه ایران اعمال شده است، ولی در زمان کنونی مذاکره راهکار مناسبتری در قبال آن است.

اوباما با اشاره به حجم تحریمهای اعمال شده علیه ایران در چند سال اخیر مدعی شد: این تحریمها تاثیرگذار بوده است و باید ساختار اصلی آن را حفظ نماییم.

رئیس جمهور امریکا با بیان اینکه حفظ تحریمهای اصلی علیه ایران ضروری است، گفت که با وجود توافقات کسب شده تحریمها ادامه خواهد یافت، ولی معتقد است دیپلماسی بهترین گزینه در مقابل ایران است.

شایان ذکر است با وجود تاکید بر تعقیب راهکار دیپلماتیک، اوباما بار دیگر سخنان خود در مورد حفظ همه گزینهها را در صورت ضرورت تکرار کرده است.

بخش دیگری از سخنان روز گذشته اوباما به نگرانیهای صهیونیستها برمیگردد، بدین نحو که این مقام امریکایی در نشست ویژه روابط امریکا و اسرائیل گفت که در رابطه با ایران همواره با نتانیاهو رایزنی کرده و منافع اسرائیل را در نظر داشته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار