به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، «وحدت عماد» دبیر چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه جشنواره رسانهای امام رضا (ع) یکی از مهمترین رویدادهای رسانهای مرتبط با فرهنگ رضوی است، اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی، شبکهسازی و توانمندسازی تولیدکنندگان محتوای رضوی، در چهارمین سال برگزاری خود شاهد مشارکت گسترده اهالی رسانه، بهویژه نسل جوان کشورمان بوده است.
وی با بیان اینکه پیام ناب اهلبیت (ع) و بویژه حضرت رضا (ع) در طول تاریخ، نسل به نسل و سینه به سینه از سوی نویسندگان، محققان، پژوهشگران و دیگر شیفتگان معارف ناب دینی، به آیندگان منتقل شده است، افزود: با گسترش رسانهها، عمده مسئولیت این انتقال پیام را آحاد جامعه با بهره گیری از فرصتهای رسانهای در اختیار خودشان بر عهده گرفتهاند؛ از این رو آستان قدس رضوی نیز بهعنوان پرچمدار ترویج معارف رضوی و نهادی کاملا مردمی، همواره خود را مکلف به حمایت از موج و نهضت فزاینده تولید پیامهای معرفتی رضوی در جامعه اسلامی مان دانسته است.
دبیر چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با هدف شناسایی، شبکه سازی، حمایت و ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانهای رضوی، اقدام به طراحی و برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد بزرگ رسانهای و مردمی در سطح کشور کرده است که تاکنون سه دوره موفق از آن برگزار شده و دوره چهارم آن نیز در سال جاری، با رشد کمی و کیفی قابلتوجهی همراه است.
عماد با اشاره به مشارکت نسل آینده ساز کشور در جشنواره امسال گفت: یکی از اتفاقات درخشان دوره چهارم، حضور فعال نوجوانان و جوانان در تولید محتواهای رضوی با زبان و ابزارهای روز است. این نسل، پیامهای ارزشمند برگرفته از سیره و معارف حضرت رضا (ع) را با ادبیات خاص خود و از طریق شبکههای اجتماعی به مخاطبان منتقل میکنند؛ اتفاقی که در عمقبخشی به نفوذ پیام اهلبیت (ع) در ذهن و دل آینده سازان کشورمان بسیار مؤثر بوده است.
وی همچنین از فراگیری حضور شرکت کنندگان در تمام استانهای کشور در دوره چهارم جشنواره خبر داد و ادامه داد: در کنار استان خراسان رضوی که همیشه بیشترین مشارکت را داشته، استانهای تهران، اصفهان، قم و مازندران در رتبههای بعدی به لحاظ تعداد شرکت کننده در این دوره از جشنواره قرار دارند.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع)، افزود: آثار ارائهشده در این دوره، به اذعان داوران و اعضای هیئتعلمی جشنواره که همگی از بزرگان رسانهای کشور هستند، از نظر محتوا، ساختار و تأثیرگذاری، قابلمقایسه با دورههای گذشته نیستند و شاهد جهش چشمگیری در کیفیت آثار، هستیم.
عماد با تصریح بر اینکه، تمام شرکتکنندگان این جشنواره را میتوان «خادمان رسانهای امام رضا (ع)» نامید، تصریح کرد: تولیدکنندگان محتواهای رسانهای دینی؛ از یک پیام کوتاه در فضای مجازی تا یک مستند سینمایی بلند و مفصل، همه در راستای هدف ارزشمند خدمت به فرهنگ رضوی ایفای نقش میکنند و مبلغان پیامهای ناب معرفتی و معنوی امام هشتم (ع) به شمار میروند.
وی در پایان، اعلام کرد: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع)، شامگاه پنجشنبه، بیست و دوم خردادماه و در آستانه عید سعید غدیر خم، در جوار حرم مطهر رضوی، در مرکز همایشها و نمایشگاههای آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد و در این مراسم، از ۷۳ برگزیده این دوره از جشنواره درعرصههای مختلف رسانهای تقدیر به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/